Porochovščikov Bi-Kok

Porokhovshchikov Bi-Kok
Пороховщиков Би-Кок
     
Název:
Name:
Porochovščikov Bi-Kok (Porochovščikov č. 2, "Dvojocasý") Porokhovshchikov Bi-Kok
Originální název:
Original Name:
Пороховщиков Би-Кок (Пороховщиков № 2, "Двухвостка")
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.1915 Sjednocené dílny Porochovščikov, Petrohrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1914
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
260 kg 573 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
516 kg 1138 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,50 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
7,50 m 24ft 7,27in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
20,5 m2 220.66 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
25,2 kg/m2 5.16 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Lambda o výkonu 59 kW/80 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome Lambda, power 79 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
99 km/h v 0 m 61.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 1000 m 5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený prototyp, předpokládán 1 kulomet a pumové závěsníky unarmed prototype, presuming 1 machine-gun and bomb rack
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letoun byl v principu jedenapůlplošník, což je kategorie, kterou šablona nenabízí Aeroplane was in principle sesquiplane, which is a category, which this pattern not offers
Zdroje:
Sources:
aviacia.ru
flyingmachines.ru
http://www.airwar.ru/enc/other1/bikok.html
http://de.wikipedia.org/wiki/Porochowschtschikow_2
URL : https://www.valka.cz/Porochovscikov-Bi-Kok-t144914#466517 Verze : 0
Пороховщиков А.А. Би-Кок / Пороховщиков-2
"Би-Кок", (Пороховщиков № 2, "Двухвостка")
"Bi-Kok", (Porochovščikov č. 2, "Dvojocasý")



Tento originální letoun může je posuzován jako jeden z prvních pokusů o řešení problematiky konstrukce stavby letadel dvojtrupého uspořádání. Konstruktér použil lehké krabicovité nosníky, potažené plátnem, a motor v tlačném uspořádání umístil na záď gondoly, ve které se v pozici za sebou umístili dva piloti. Gondola byla zavěšena na nosnících horního křídla. To mělo křidélka a vzhledem k velkému rozpětí bylo vyztuženo dlouhými vzpěrami směrem ke koncům křídla.


Vznikl tak stroj velmi originální konstrukce - Bi-Kok představuje jedenapůlplošník s dvoumístnou kabinou a dvojím řízením, vybavený motorem Gnôme o výkonu 50 KS. Ploché trupové nosníky končily dvěma směrovými kormidly, na konci každého nosníku jedno, a dvojplošnými ocasními plochami, ve vrchní části s pevnou stabilizační plochou, ve spodní plně pohyblivým výškovým kormidlem. Kromě toho byla konstrukce z důvodů pozemní přepravy snadno a rychle během 5 minut demontovatelná, v rozebraném stavu se "Bi-Kok" dal uložit do přepravního kontejneru o rozměrech 3,7 x 1,8 x 1,7 m. Zdá se věak, že hlavním důvodem vzniku "skládacího" letadla byl fakt, že jej konstruktér stavěl ve svém vlastním bytě, nacházejícím se v 6. podlaží obytného domu.


Letadlo bylo určeno pro vojenské využití jako průzkumné/podpůrné letadlo pěchoty, proto se předpokládalo instalování pancéřování, kulometné výzbroje, popřípadě i pumových závěsníků.


"Bi-Kok" prošel v období od 15. srpna do 5. září r. 1914 úspěšně zkouškami. S plným nákladem 256 kg, rovnající se prakticky hmotnosti prázdného letadla, pilot Michail Leontijevič Grigorašvili (Михаил Леонтьевич Григорашвили (Грегор)) dosáhl maximální rychlostí téměř 100 km/hod. Pro letadla s motorem 50 ks se takový výkon považoval za opravdu vysoký. Do konce roku byla vedena jednání s Vojenskou správou (Военное ведомство) o výrobě menší série " Dvojocasých " v podniku F. F. Tereščenko (Ф. Ф. Терещенко). Ale Porochovščikov si přál svoje letadlo stavět osobně, v množství, dostačujícím pro vybavení jedné letecké brigády, o čemž informoval Vojenskou správu v osobním dopise z 8. ledna r. 1915. Další jednání tak skončila v slepé uličce a ke stavbě vojenských "Dvojocasých" Porochovščikova nedošlo.


V r. 1915 byl vyroben druhý exemplář "Bi-Koku" s originálním pásovým podvozkem, který možno bylo instalovat místo kol. Pásový podvozek byl tvořen celtovým pásem, pohybujícím se na dřevěných válcích. Provedené zkoušky potvrdily provozuschopnost originálního zařízení, nicméně nic dalšího se kolem letadla nedělo.
Porochovščikov Bi-Kok - Jak letadla přicházejí o podvozek...
pramen
http://flyingmachines.ru/Images7/Aerodrome/010-1.jpg

Jak letadla přicházejí o podvozek...
pramen
flyingmachines.ru

Porochovščikov Bi-Kok - V pilotní kabině zkušební pilot a budoucí letecký konstruktér Michail Leontijevič  Grigorašvili 
pramen
http://www.politforums.ru/historypages/1337983043.html

V pilotní kabině zkušební pilot a budoucí letecký konstruktér Michail Leontijevič Grigorašvili
pramen
www.politforums.ru

URL : https://www.valka.cz/Porochovscikov-Bi-Kok-t144914#466518 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více