Citace - Darkfold :
Takhle,Su-25 jsou už téměř dokončeny,Su-22 budou následovat.Kompletně nachystány mám ještě MiGy-21MF a Su-7 (všechny verze) ale zbytek už bude trochu oříšek.Původním mým záměrem bylo nejdřív vytvořit samotná fóra s jednotlivými čísli letadel (lze si všimnout že do mnohých už jsou ostatními uživateli,především potom Dolinem404,který se ukázal být obrovskou zásobárnou,vloženy fotografie) a potom je teprve doplnit dle materiálů,které budu mít k dispozici (většinu letadel mám z fotek z kterých ale dost dobře vše nevyčtu) zbylé údaje.Vše ale záleží na čase.
Citace - Darkfold :
Co se týče ostatních letectev nebyl bych proti.Problémem ale s velikostí takového archivu.Vem jako příklad USAF.U československého letectva máme zatím kupříkladu zapsáno kolem 650 stíhacích letadel a jsou to vyjma několika MiGů-15 kompletně seřazené MiGy-17 až MiGy-29 a Gripeny.Porovnáš-li to ale s USAF tam tam stejný objem dat zaujímají jenom letouny typové řady F-16.Velikost takové databáze by tedy byla obrovská.Navíc je otázkou zda lze přesně dohledat osudy jednotlivých letadel (mnoho letadel šlo v USA po vyrobení na uložení jako rezervy).
Pokud se ale nějaký obdobný projekt rozběhne,rád se zapojím.
Citace - Darkfold :
Nabízí se dvě možnosti jak toto označení zapracovat:
1)Označení uvést do závorky včetně období používání do položky názvu letounu (bez linkování)
2)Přiřadit databázi tabulku do které by se daná označení sepsala i s daty používání.
Citace - Darkfold :
navrhuji sekci Su-22M4R zrušit,letouny přesunout do SU-22M4 a v rámci postupných modifikací tabulek o sekce Motor a Určení u Su-22M4 u kterých je fotkou dokázána možnost nesení kontejneru KKR-2 doplnit do Určení poznámku $Průzkumný letoun.
výr. číslo | imatrikulace1: | imatrikulace2: | imatrikulace3: | imatrikulace4: |
10108 | KR-17 | HF-17 | IR-17 | HX-17 |
Citace - ICE :
potom by bylo možná jednodušší udělat u každého typu takovouhle tabulku, kde by byla v každém řádku jedna mašina v ve sloupcích její imatrikulace, tak, jak šly za sebou, potom by stačil link na první z nich a deraily změn by si každý dohledal na příslušné "kartě letounu"
souhrná tabulka by byla jako první a samostané téma předřazena "kartám letounů" daného typu...jakoby jedno letadlo navíc
výr. číslo imatrikulace1: imatrikulace2: imatrikulace3: imatrikulace4: 10108 KR-17 HF-17 IR-17 HX-17
Citace - Darkfold :
Vzhledem k tomu kolik záznamů se bude muset nalinkovat je pojem "co nejdříve" docela zavádějící .Každopádně to zrealizuju jako první věc po přeházení záznamů
Citace - Darkfold :
to Dolin:No neváhej a vkládej.Takové fotky by byly super.Bylo by možné aby nám tvůj kolega zároveň s fotografiemi poskytnul i "šifrovku" čísel na letadlech tak aby se dala vložit do fóra v našich číslicích?Myslím že arabštinou tu muc lidí nevládne...
Typ letounu: | MiG-21MF |
Sériové číslo: | 96002500 |
Trupové označení: | 2500 |
Datum dodání: | 2. 7. 1975 |
Období služby: | 1975-1992 |
Určení: | Stíhací letoun Stíhací-bombardovací letoun |
Motor: | Tumanskij R-13F2S-300 G12695070 (1975) |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | - |
Horní plochy: | Světle šedá, dielektrické kryty zelené (1975) |
Spodní plochy: | Světle šedá, dielektrické kryty zelené (1975) |
Výsostné znaky letounu na trupu: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše (1975) |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem (1975) |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem (1975) |
Speciální označení na trupu: | - |
Speciální označení na horní straně křídla: | - |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | - |
Typ letounu: | MiG-21MF |
Sériové číslo: | 96002500 |
Trupové označení: | 2500 |
Datum dodání: | 1. 1. 1993 |
Období služby: | 1993-2005 |
Určení: | Stíhací letoun |
Motor: | Tumanskij R-13F2S-300 - (?) |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | Modernizován na standart MiG-21MFN (1999-2000) |
Horní plochy: | Světle šedá, dielektrické kryty zelené (1975) |
Spodní plochy: | Světle šedá, dielektrické kryty zelené (1975) |
Výsostné znaky letounu na trupu: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše (1975) |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem (1975) |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Standardní kruhový tříbarevný československý výsostný znak s modrým lemem (1975) |
Speciální označení na trupu: | - |
Speciální označení na horní straně křídla: | - |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | V říjnu 2002 zbarvení k příležitosti 45. výročí vzniku letecké základny Čáslav: tmavé šedomodré tygrování SOP, ocasní části trupu, VOP a zvrchu na odtokové hraně křídel. Na přídi z každé strany šedá tygří hlava se žlutými zornicemi a červným jazykem. Dva modré nápisy na hřebenu za kabinou - levá strana: "45 Years of AFB Čáslav", pravá strana: "45 let stíhacího letectva Čáslav" + červený nápis "22.slp" umístěný pod ním. |
Citace :
Sekce Základní data:
Výrobní číslo – rozliší se sériové a výrobní číslo
Citace - Martin Smíšek :
Jasně, ale pro mě je pořád lepší to nechat, jak to je a k tomu spíš přidělat přehledy. Obávám se, že tvůj návrh by nakonec způsobil víc škody než užitku.
Citace - Martin Smíšek :
Citace :
Sekce Základní data:
Výrobní číslo – rozliší se sériové a výrobní číslo
Tohle mi není jasné. To, co je v současné době označováno jako "sériové číslo" je snad ve všech případech ve skutečnosti číslo výrobní.
Podle mě by tam pojem sériové číslo ani být neměl, protože mám dost vážné pochybnosti o tom, že by se takové sousloví na tomto území oficiálně používalo (podle mě je to anglicismus (ze serial number užívaného RAF nebo USAF)).
Citace - dav :
A pak ještě jedna poznámka, co s letadly po 15.3. 1939. Uvedeme jen to že byly zabaveny nebo i to že později je Němci prodali třeba Bulharsku či Slovensku ?
Citace :
Letadla pilotů ČR (letouny, které zůstaly či byly nakoupeny a vyrobeny v ČR po 1.1.1993)
- Jas-39 Grippen
-- 0001
-- 0002
-- 0003
Citace :
A na zaver, opravdu ma cenu se poustet do civilnich a policejnich a ja nevim ceho jeste, kdyz jeste zdaleka nemame hotove ani to, co tu ted mame rozrazene ? zejmena pokud se pustime do druhe svetove valky, tak tech stroju jeste par bude, a primarne bychom meli dokoncit tu "valecnou" cast, pak se pustme do civilnich.
Citace :
Uvědomte si že neřešíme jen rok 1993 ale i léta následující, kdy jak Slovensko tak i Česko postupně federální výzbroj vyřazovali a nakupovali nové stroje.
Citace :
Navíc jde i o civil, kde došlo ke změně imatrikulace, která by asi měla být rozhodná pro vedení karty ( nebo se pletu ? ) takže tady ty letadla budete stejně uvádět dvakrát nejdříve jako OK-xxx a pak jako OM-xxx . A těch civilních asi bude trochu více než vojenských a to že tu zatím nejsou není argument.
Citace - Admin :
A na zaver, opravdu ma cenu se poustet do civilnich a policejnich a ja nevim ceho jeste, kdyz jeste zdaleka nemame hotove ani to, co tu ted mame rozrazene ? zejmena pokud se pustime do druhe svetove valky, tak tech stroju jeste par bude, a primarne bychom meli dokoncit tu "valecnou" cast, pak se pustme do civilnich.
Citace - Admin :
A na zaver, opravdu ma cenu se poustet do civilnich a policejnich a ja nevim ceho jeste, kdyz jeste zdaleka nemame hotove ani to, co tu ted mame rozrazene ? zejmena pokud se pustime do druhe svetove valky, tak tech stroju jeste par bude, a primarne bychom meli dokoncit tu "valecnou" cast, pak se pustme do civilnich.
Citace - Admin :
2) vytvoreni PREHLEDU (jedno tema pro kazdou z vyse uvedenych kategorii), ktery bude rikat Napr:Citace :
Letadla pilotů ČR (letouny, které zůstaly či byly nakoupeny a vyrobeny v ČR po 1.1.1993)
- Jas-39 Grippen
-- 0001
-- 0002
-- 0003
no a ta jednotliva cisla budou odkazovat na tu nasi stavajici "kartu stroje", kde bude proste tolik tabulek, kolika zmenami dotycny stroj projde (treba pokud jsme meli miginy 29, ktere presly na Slovensko, a tam dostavaji ted digi kamo, tak asi musime mit tolik "kamo tabulek" kolik verzi kamuflaze dany stroj me, a casove ohraniceni od-do.
Tim zustane zachovana pozadovana funkcionalita, tedy hledani jak "podle letadla vyrobniho cisla xxxx" tak i "jaka letadla pouzivali cechoslovaci v bitve o Britanii".
Citace - Martin Smíšek :
Tohle by se mohlo bez problému řešit přes odkazová témata. Navíc to s tím počtem je relativní. V roce 1957 nebo kdy, se u vojenského letectva měnilo trupové označení z číselně-písmenného na číselné a tato skutečnost se musela dotknout mnohem většího množství letadel, než při dělení federace (v té době (1957) tady bylo jen MiGů-15 +/- 900). Takže obojí (jak následky roku 57, tak i 93) by se dalo bez problémů řešit přes odkazová témata.
Citace :
Počítáš i s faktem že se ti mohou (a sejdou) v jednom přehledu letadla jednoho typu a stejného označení (nebo že se ti jedno letadlo několikrát v jednom přehledu zopakuje se stejným označením)?
Citace :
toto řešení je jednodušší i se zachováním funkcionality ale z hlediska uživatele je to trochu nešťastné protože po vyhledání si budou muset údaje zredukovat pro svou potřebu (přesněji pro potřebu tématu) a je otázkou nakolik to odborně nedostatečně zdatný čtenář (osobně si myslím že odborníci a badatelé tvoří spíše minoritu návštěvníků) je schopen informace pro dané období přebrat.
Citace - Jiří Fidler :
3) první heslo subfóra vyhradit pro článek o daném letounu, kde bude podána celá historie typu, uvedena obecná TTD, počet vyrobených kusů, třípohledový náčrt, fotky prototypů, detaily interiéru a exteriéru apod.;
XXX | YYY ZZZ |
---|---|
Něco | Cosi |
PÍSMENO | ZNAK | LETKA | OD | DO |
---|---|---|---|---|
A | bílý lev | Letka 1 | říjen 1929 | září 1938 |
A | modrý lev | Letka 40 | září 1938 | |
A | modrá orlice | Letka 5 | říjen 1929 | září 1938 |
A | kříž | Letka 9 | říjen 1929 | září 1938 |
B | bílý lev | Letka 2 | říjen 1929 | září 1938 |
B | modrý lev | Letka 41 | září 1938 | |
B | modrá orlice | Letka 7 | říjen 1929 | září 1938 |
B | kříž | Letka 10 | říjen 1929 | září 1938 |
D | bílý lev | Letka 3 | říjen 1929 | září 1938 |
D | modrý lev | Letka 42 | září 1938 | |
D | modrá orlice | Letka 8 | říjen 1929 | září 1938 |
D | červená orlice | Cvičná 5 | říjen 1931 | září 1938 |
D | kříž | Letka 12 | září 1934 | září 1938 |
E | bílý lev | Letka 4 | říjen 1929 | září 1938 |
E | modrý lev | Letka 43 | září 1938 | |
E | modrá orlice | Letka 14 | srpen 1934 | září 1938 |
E | kříž | Letka 13 | srpen 1934 | září 1938 |
F | bílý lev | Letka 61 | říjen 1929 | září 1938 |
F | modrý lev | Letka 44 | září 1938 | |
F | modrá orlice | Letka 35 | říjen 1929 | září 1938 |
F | kříž | Letka 13 | říjen 1929 | srpen 1934 |
F | kříž | Letka 15 | srpen 1934 | září 1938 |
G | bílý lev | Letka 4 | říjen 1929 | září 1938 |
G | modrý lev | Letka 46 | říjen 1937 | září 1938 |
G | červený lev | Cvičná 6 | říjen 1929 | září 1938 |
G | modrá orlice | Letka 36 | říjen 1929 | září 1938 |
G | kříž | Letka 37 | říjen 1929 | září 1938 |
H | bílý lev | Letka 34 | září 1938 | |
H | modrý lev | Letka 47 | říjen 1937 | září 1938 |
H | modrá orlice | Letka 62 | říjen 1929 | září 1938 |
H | červená orlice | Letka 76 | říjen 1937 | září 1938 |
H | kříž | Letka 38 | říjen 1929 | září 1938 |
I | modrý lev | |||
J | modrý lev | Letka 48 | říjen 1937 | září 1938 |
J | červený lev | Letka 71 | říjen 1929 | září 1938 |
J | červená orlice | Letka 76 | říjen 1937 | září 1938 |
J | kříž | Letka 39 | říjen 1929 | září 1938 |
K | modrý lev | Letka 50 | září 1938 | |
K | červený lev | Letka 72 | říjen 1929 | září 1938 |
K | modrá orlice | Cvičná 2 | říjen 1929 | září 1938 |
K | kříž | Letka 64 | říjen 1929 | září 1938 |
L | bílý lev | Letka 32 | září 1938 | |
L | červený lev | Letka 81 | říjen 1929 | říjen 1931 |
L | modrá orlice | Letka 63 | prosinec 1929 | září 1938 |
L | červená orlice | Letka 81 | říjen 1931 | září 1938 |
L | kříž | Letka 45 | říjen 1937 | září 1938 |
M | bílý lev | Cvičná 1 | říjen 1929 | září 1938 |
M | červený lev | Letka 85 | září 1937 | září 1938 |
M | červená orlice | Letka 77 | říjen 1937 | září 1938 |
M | kříž | Cvičná 3 | říjen 1929 | září 1938 |
N | červený lev | Letka 82 | říjen 1929 | říjen 1931 |
N | červený lev | Letka 73 | září 1934 | září 1938 |
N | červená orlice | Letka 82 | říjen 1931 | září 1938 |
N | kříž | Letka 16 | říjen 1937 | září 1938 |
O | červená orlice | Letka 84 | říjen 1931 | září 1938 |
P | bílý lev | Letka 31 | září 1938 | |
P | červený lev | Letka 86 | září 1937 | září 1938 |
P | červená orlice | Letka 83 | říjen 1931 | září 1938 |
P | kříž | Letka 49 | říjen 1937 | září 1938 |
V | červený lev | Letka 74 | září 1934 | září 1938 |
V | modrá orlice | Letka 51 | říjen 1937 | září 1938 |
Z | bílý lev | Letka 66 | srpen 1934 | září 1938 |
Citace :
U jednotek a generality jsme dosáhli konsensu, že tabulky budou dvě, česká a anglická, a to v tomto pořadí. Jednak není důvod otravovat domácího čtenáře dvojjazyčností, jednak by dvojjazyčné vyplňování tabulek (jde o všechna data) výrazně zdržovalo autory při jejich vytváření. Jdeme postupnými kroky. Až budou české tabulky určitého druhu hotovy (např. letecké pluky) a kompletní, je snadnější přeložit vše najednou, než to vypisovat x-krát. Totéž generalita.
Citace :
Teď namítnete, že není jisté, zda to zjistíme. Něco je k dispozici již teď, něco se najde v archivních fondech v budoucnu. Upozorňuji na tomto místě, že fond Letecký odbor je zpřístupněn z 5%, fond Zbrojní odbor z 15%.
Citace :
Celé se to točí v rozhodnutí, zda budeme tematiku zpracovávat podle fotografií nebo podle archivních dokumentů. Podle fotek to však již je z valné části hotovo a ustrneme na úrovni osmdesátých let minulého století. Svět je však již zcela jinde. Opisováním již publikovaných dat se dopředu nepohneme.
Citace :
5) v rámci onoho hesla dát nejprve tabulku o historii typu (viz první heslo Bré.XIV), jež bude prolinkovávána na jednotky;
ČESKOSLOVENSKO | AVIA B 34 |
---|---|
Výrobce | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký Čakovice |
Konstruktér | Novotný, František |
Popis | jednomístný a jednomotorový vzpěrový dvouplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem záďového typu |
První vzlet | 02.02.1932 |
Rozpětí | 9,40 m |
Délka | 7,25 m |
Výška | 2,92 m |
Nosná plocha | 24,05 m2 |
Hmotnost prázdná | 1 305 kg |
Hmotnost vzletová | 1 812 kg |
Motor | Avia Vr 36 o výkonu 478 kW (650 k) |
Maximální rychlost | 300 km/h |
Stoupavost | 5 000 m za 12 minut |
Dostup | 6 500 m |
Dolet | 700 km |
Výzbroj | 2x letecký kulomet vz. 30 ráže 7,92 mm (900 nábojů) |
Užití | 09.1934-02.1938 stíhací letoun 12.1934-09.1942 cvičný letoun |
Počet sériových strojů | 12 |
Zahájení výroby | |
Ukončení výroby | 08.1934 |
Uživatelé | 09.1934-03.1939 Československo 03.1939-09.1942 Slovensko 03.1939-MM.RRRR Německo |
Československé jednotky | 09.1934-06.1936 Letka 37 06.1936-02.1938 Letka 38 12.1934-03.1939 Cvičná letka leteckého pluku 3 |
Slovenské jednotky | |
Literatura | Fidler, Jiří – Sluka, Václav: Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-1938. Praha, Libri 2006 Němeček, Václav: Československá letadla. Sv. 1. Praha, Naše vojsko 1983. Šumichrast, Peter - Anďal, Jozef: Avia B-34, B-534 a Bk-534 slovenských pilotov 1939-1944. HT model speciál. Poprad, HT model b.r.v. Vraný, Jiří: Avia B-534. Praha, MBI 1996. |
Poznámka |
Citace :
Nejde jen o "stále naše, že" Slovensko, ale i o takovou exotiku jako Čína či Japonsko. Zajímavé je, že když se něco vyveze do zahraničí, tak to má zvláštní tabulku, zatímco když něco připadlo Slovenské republice, tak je to "pořád naše". Že by protekcionalistický čechoslovakismus stále žil?
Typ letounu: | B-534 |
Sériové číslo: | B-534.95 |
blabla: | blabla |
Uživatelé: | Československo (mm.rrrr-mm.rrrr) Slovensko (mm.rrrr-mm.rrrr) Německo (mm.rrrr-mm.rrrr) Finsko |
Československé letectvo | 09.1934-06.1936 Letka 37 06.1936-02.1938 Letka 38 12.1934-03.1939 Cvičná letka leteckého pluku 3 |
Slovenské letectvo | |
Německé letectvo | |
Československo | 1935-1939 letka 37 1934-1939 letka 40 1938-1939 letka 55 | Mk.IXA Mk.IXA Mk.XIB |
Slovenská republika | 1939-1945 letecký pluk | Mk.XIB |
xxxx | xxxx | xxxx |
Citace - Jiří Fidler :
Kromě toho jsem nafotil Letecký odbor 1938 (je volně pro badatele jako jediný), tedy vyšetřování kraksen od podzimu 1937 do podzimu 1938. Není problém hotové vypálit pro toho, kdo bude ochoten plnit tabulky meziválečných letadel spolu se mnou.
Základní kamufláž | –období používání- |
---|---|
Horní plochy: | |
Spodní plochy: | |
Provedení výsostných znaků | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Označení letounu v rámci útvaru | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Zvláštní a příležitostné označení letounu | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Další informace | |
Poznámka: |
Basic camouflage | –období používání- |
---|---|
Upper surfaces: | |
Lower surfaces: | |
Insignias | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Unit marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings | |
Lower surfaces of wings: | |
Special and individua marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings | |
Lower surfaces of wings: | |
Other informations | |
Note: |
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Výrobce: | |
Datum výroby: | |
Výrobní číslo letounu: | |
Číslo letounu: | |
Pohonná jednotka: | |
Výzbroj: | |
Datum převzetí: | |
Datum vyřazení: | |
Vojsková setnina: | |
Útvarové označení: | |
Poznámka: | |
Prameny: | |
Literatura: | |
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Manufacturer: | |
Date of production: | |
Construction number: | |
Serial number: | |
Engine: | |
Armament: | |
Commisioned: | |
Written off: | |
Unit: | |
Unit marking: | |
Note: | |
Reference: | |
Bibliography: | |
Základní kamufláž | –období používání- |
---|---|
Horní plochy: | |
Spodní plochy: | |
Provedení výsostných znaků | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Označení letounu v rámci útvaru | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Zvláštní a příležitostné označení letounu | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Další informace | |
Poznámka: |
Basic camouflage | –období používání- |
---|---|
Upper surfaces: | |
Lower surfaces: | |
National recognition marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Unit marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Special and individual marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Other information | |
Note: |
Citace - Martin Smíšek :
Předpokládal jsem, že se upravý český text. Napsat tam výzbroj mi přijde zavádějící. Nebo tam snad budou i čísla bomb a raket?
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Výrobce: | |
Datum výroby: | |
Výrobní číslo letounu: | |
Číslo letounu: | |
Pohonná jednotka: | |
Výzbroj: | |
Datum převzetí: | |
Datum vyřazení: | |
Vojenský útvar: | |
Útvarové označení: | |
Poznámka: | |
Prameny: | |
Literatura: | |
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Manufacturer: | |
Date of production: | |
Construction number: | |
Serial number: | |
Engine: | |
Armament: | |
Commissioned: | |
Written off: | |
Unit: | |
Unit marking: | |
Note: | |
Reference: | |
Bibliography: | |
Základní kamufláž | –období používání- |
---|---|
Horní plochy: | |
Spodní plochy: | |
Provedení výsostných znaků | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Označení letounu v rámci útvaru | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Zvláštní a příležitostné označení letounu | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Další informace | |
Poznámka: |
Basic camouflage | –období používání- |
---|---|
Upper surfaces: | |
Lower surfaces: | |
National recognition marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Unit marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Special and individual marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Other information | |
Note: |
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Výrobce: | |
Datum výroby: | |
Výrobní číslo letounu: | |
Číslo letounu: | |
Pohonná jednotka: | |
Speciální vybavení: | |
Datum převzetí: | |
Datum vyřazení: | |
Provozovatel: | |
Imatrikulace: | |
Poznámka: | |
Prameny: | |
Literatura: | |
-uživatel- | –období používání- |
---|---|
Manufacturer: | |
Date of production: | |
Construction number: | |
Serial number: | |
Engine: | |
Special equipment: | |
Commissioned: | |
Written off: | |
User: | |
Imatriculation: | |
Note: | |
Reference: | |
Bibliography: | |
Základní zbarvení | –období používání- |
---|---|
Horní plochy: | |
Spodní plochy: | |
Provedení výsostných znaků | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Označení letounu v rámci útvaru | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Zvláštní a příležitostné označení letounu | |
Trup: | |
Horní plochy křídel: | |
Spodní plochy křídel: | |
Další informace | |
Poznámka: |
Basic marking | –období používání- |
---|---|
Upper surfaces: | |
Lower surfaces: | |
National recognition marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Unit marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Special and individual marking | |
Fuselage: | |
Upper surfaces of wings: | |
Lower surfaces of wings: | |
Other information | |
Note: |
Citace - Darkfold :
...Navíc jak už jsem psal, praxe byla taková že ke každému letounu bylo přiděleno x baků, y závěsníků, z raketnic,... (vždy s číslem letounu a u speciálních kamufláží dokonce s originálním zbarvením!) takže po doplnění to bude údaj pro zajímavost...
Citace - karaco :
Citace - Darkfold :
...Navíc jak už jsem psal, praxe byla taková že ke každému letounu bylo přiděleno x baků, y závěsníků, z raketnic,... (vždy s číslem letounu a u speciálních kamufláží dokonce s originálním zbarvením!) takže po doplnění to bude údaj pro zajímavost...
Konkrétně u Gripenů bych řekl, že to tak není...Pylony (Balk, nádrže (falltank stor) ani závěsníky (Lavett) nejsou přiděleny pro konkrétní stroj, to jen tak pro zajímavost
Citace - karaco :
Citace - Darkfold :
...Navíc jak už jsem psal, praxe byla taková že ke každému letounu bylo přiděleno x baků, y závěsníků, z raketnic,... (vždy s číslem letounu a u speciálních kamufláží dokonce s originálním zbarvením!) takže po doplnění to bude údaj pro zajímavost...
Konkrétně u Gripenů bych řekl, že to tak není...Pylony (Balk, nádrže (falltank stor) ani závěsníky (Lavett) nejsou přiděleny pro konkrétní stroj, to jen tak pro zajímavost
Citace - karaco :
to jo, na všech fotkách, co mám ze střeleb je vidět kladivo a kombinačky...na střelby z kulometu nemá cenu prakticky ani jezdit, když tyhle dva nástroje nemáš
Citace - Darkfold :
U většiny letadel by to asi problém nebyl ale mohly by tu vzniknout docela komplikované linkovací sítě.Vezměme jako příklad Jaky-23.Každý z letounů (krom jednoho zničeného při katastrofě) měl 4 (!) kombinované označení takže by se nám původních 10 záznamů nafouklo pomalu na 38.
Takhle to vypadá jako banalita ale až se začnou dávat dokupy prvorepubliková letadla tak takové sítě mohou mít klidně i přes 1000 záznamů při 300 zaznamenaných letadlech (B-534,Š-328) a potom by v tom už byl asi opravdový bordel
Možná by nebylo odvěci jít na to jinak.
Co takhle vytvořit řekněme samostatně stojící seznam (pracovně jej nazvěme Rejstřík databáze) ve kterém by byly známé označení vypsány pod sebe s odkazy na danou databázovou kartu (karty by zůstaly tak jak jsou).Dám příklad:
Jak-23 (S-101):
KR-10
KR-11
KR-12
KR-13
KR-14
KR-15
KR-16
KR-17
KR-18
KR-19
KR-20
HF-10
HF-11
HF-12
HF-13
HF-14
HF-15
HF-16
HF-17
HF-18
HF-19
HF-20
IR-10
IR-11
IR-13
IR-14
IR-15
IR-16
IR-17
IR-18
IR-19
IR-20
HX-10
HX-11
HX-13
HX-14
HX-15
HX-16
HX-17
HX-18
HX-19
HX-20
U ostatních letadel (například MiG-15 nebo Il-28) by se potom uvedly v obdobných odkazech pod příslušným typem i klasická číselná označení (vymyšleno pro názornost):
MiG-15 (S-102):
LE-03
KR-15
EP-01
0101
0102
0104
.
.
.
Určitě by se tím zrychlilo vyhledávání v databázi (pomocí Najít) a stávající nepřehlednost kombinovaných označení a číselných označení by nám zmizela bez nutnosti využívat zbytečného a komplikovaného linkování ve fóru.
Typ | Originální trupové označení | Vystavován s trupovým označením | Datum vystavení | Vystaven | Poznámka |
MiG-21MF | 1234 | 4321 | 01.04.2009-01.04.2010 | Vojenské letecké muzeum Praha-Kbely | 01.04.2010 předán do Vojenského historického muzea Piešťany |
Citace - Michal Rak :
Mám jen takovu malou připomínku.
Podle různých odborníků na Luftwaffe by se názvy německcý letadel měly psát s mezerami v označení (tedy bez různých pomlček či bez vynechání mezery). Správný zápis by tedy měl být např.
Messesrschmitt Bf 109 E-4
ne Bf109E či Bf-109 či jinak.
V letadlech se takto snažíme zápis držet, asi by bylo dobré to tak mít i zde.
Jak jsem tak koukal, týká se to všch německých letadel.
Citace - Darkfold :
Jinak poprosím aby dodatečné informace (předání letounu, převody,...) byly uváděny přímo do tabulky (sekce Poznámka) a nevkládány do samostatného příspěvku.Ušetří to práci při zpětné kontrole.
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.
Zjistit více