Název: Name: | Polikarpov SPB | Polikarpov SPB |
Originální název: Original Name: | Поликарпов СПБ | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.02.1940 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4480 kg | 9877 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6850 kg | 15102 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7550 kg | 16645 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,000 m | 55ft 9,28in |
Délka: Length: | 11,180 m | 36ft 8,16in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,93 m2 | 462.09 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,562 kg/m2 | 32.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-22e o průměru 3 300 mm. | Klimov M-105 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,085 hp for take-off and 1,036 hp at 13,123 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propeller type VISh-22e of 10ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 320 l | 510.3 UK gallons (613 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 4500 m | 323.1 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,08 m/s | 2181.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 2200 km | 1367 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: 1 500 kg | One flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the nose, one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in a dorsal position and one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun for ventral defense. Bomb load: Up to 3,307 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun Polikarpov SPB byl navržen na základě bitevního letounu VIT-2. Zvětšeno bylo rozpětí křídel a tím i nosná plocha. Sovětské letectvo cítilo velkou potřebu, aby mohlo do své výzbroje zařadit střemhlavý bombardér, proto ještě během zkoušek bylo nařízeno postavit druhý prototyp a tři předsériové letouny, tím se měly maximálně urychlit zkoušky a odstraňování problémů. 27. 4. 1940 druhý prototyp havaroval, zkušební pilot zahynul a v červenci havaroval další letoun. Všechny zkoušky byly zastaveny 1. srpna 1940 a již nebyly obnoveny. Upřednostněn byl vývoj Petljakovova VI-100 (Pe-2). | The Polikarpov SPB (D) (Skorostnoy Pikiruyushchy Bombardirovshchik (Dalnost)—High Speed Dive Bomber (Distance)) was a Soviet twin-engined dive bomber designed before World War II. A single prototype and five pre-production aircraft were built, but two crashed and the program was cancelled in favor of the Petlyakov VI-100 (Pe-2). |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9 http://www.airwar.ru/enc/bww2/spb.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21014.htm http://www.airpages.ru/ru/spb.shtml http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/spb.htm |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |