Název: Name: | Polikarpov I-6 | Polikarpov I-6 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-6 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.04.1930 Moskevský letecký závod č. 25, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.04.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1930 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1023 kg | 2255 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1418 kg | 3126 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,66in |
Délka: Length: | 6,800 m | 22ft 3,75in |
Výška: Height: | 3,175 m | 10ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,60 m2 | 220.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 65,648 kg/m2 | 13.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419 kW (570 k) a 353 kW v h= 0 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm. | Shvetsov M-22 (a licensed built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder air-cooled single-row radial engine, rated 562 hp for take-off and 473.5 hp at sea level, driving a two-blade duralalumin fixed-pitch propeller of 8ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 280 l | 61.5 UK gallons (74 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 261 km/h v 0 m | 162.2 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,0 min do 5000 m | 10,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6860 m | 24606 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 1 000 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns, 1,000 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Konstrukce letounu byla celodřevěná. - N. N. Polikarpov byl na podzim roku 1929 zatčen a odsouzen k smrti (oezději změněno na 10 let nucených prací), práce po pokračují i ve vězení, ale projekt byl zpožděn minimálně o jeden rok. - I-6 byl navržen pro porovnání s Polikarpovem I-3, který měl vidlicový, kapalinou chlazený motor. Po dokončení byl porovnáván s Polikarpovem I-5, který měl konstrukci smíšenou. - Oba prototypy prolétly na Rudým náměstím při prvomájové přehlídce v r. 1930 - I-6 měl obdobné letové vlastnosti a výkony jako I-5 jen při vodorovných manévrech byl mírně horší a I-5 byl s ohledem na svou konstrukci hodnocen jako odolnější. | This aircraft was all wooden construction. - Its development took longer than planned and the lead designer Nikolai Nikolaevich Polikarpov was arrested for industrial sabotage and sentenced to death (this was soon commuted to ten years imprisonment) but thereby refrain the project. - The I-6 was originally intended to be compared to the I-3, but later this was changed to an evaluation of construction methods with the wooden construction I-6 compared to the mixed construction Polikarpov I-5. - The I-6 had a similar top speed, climb rate and general manoeuvrability as the I-5, but its rate of turn was slower and its structure was seen as somewhat weaker. |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1., Aircraft in Action No 157., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4 Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6 http://avia-museum.narod.ru/russia/pol_i-6.html http://www.cofe.ru/avia/P/P-128.htm www.e-reading-lib.org www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |