Název: Name: | Polikarpov I-17 (CKB-19) | Polikarpov I-17 (TsKB-19) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-17 (ЦКБ-19) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.09.1935 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.09.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.09.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1560 kg | 3439 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1917 kg | 4226 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,66in |
Délka: Length: | 7,365 m | 24ft 2in |
Výška: Height: | 2,550 m | 8ft 4,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,65 m2 | 189.98 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 108,612 kg/m2 | 22.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-100A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 552 kW (750 k) Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o prúměru 3 000 mm | Klimov M-100A twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp, driving a two-blade metal two-position propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 485 km/h v 3300 m | 301.4 mph in 10827 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v ? m | 236.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 5000 m | 7,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9700 m | 31824 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule. Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg). | Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings mounted firing outside the propeller disk. Bomb load: Up to 220 lb of bombs (eight 22 lb or four 55 lb). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Druhý prototyp I-17 byl stavěn v roce 1935, původní označení bylo CKB-19. - Hlavní změnou oproti prvnímu prototypu byl zcela přepracovaný podvozek s větším rozchodem, který se zatahoval pneumaticky směrem k trupu a měl menší sklon. - Změněny byly také u chladiče oleje a kapaliny, chladiče se podle potřeby vysouvaly a zasouvaly. - Letoun byl předveden na prvomájové přehlídce nad Rudým náměstím v roce 1936. V. P. Čkalov se potom připravoval na dálkové lety s ANT-25 a I-17 byl předveden na výstavách v Paříži a v Miláně | The second prototype, named TsKB-19, was flown in the spring of 1935. It differed from the TsKB-15 for: - having a stronger, wide-track inward retracting undercarriage, pneumatically actuated. - having a more curved profile of engine cowling. - underwing retractable coolers. - shorter ailerons and the presence of flaps. The TsKB-19 reached a horizontal maximum speed of 301.4 mph. On 1 May 1936 the aircraft participated in the May Day festivities on the Red Square with an air display fly-by. It was exposed in Paris Air Show in 1936 and Milan Air Show in 1937. |
Zdroje: Sources: | L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20510.htm school415.narod.ru http://mig3.sovietwarplanes.com/I-17/index.html http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml www.wunderwaffe.narod.ru http://aviair.ru/smp2/id/292 www.e-reading.org.ua http://www.dmitray.narod.ru/i17.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |