Polikarpov DI-2

Поликарпов ДИ-2
     
Název:
Name:
Polikarpov DI-2 Polikarpov DI-2
Originální název:
Original Name:
Поликарпов ДИ-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.03.1929 Moskevský letecký závod č. 25, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.03.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
15.03.1929
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1557 kg 3433 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2122 kg 4678 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,800 m 38ft 8,5in
Délka:
Length:
8,200 m 26ft 11in
Výška:
Height:
3,120 m 10ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2 342.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,730 kg/m2 13.67 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 7.3 vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 537 kW (730 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
BMW VI 7.3 twelve-cylinder water-cooled Vee engine rated 720 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
275 km/h v 3000 m 170.9 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
231 km/h v ? m 143.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,583 m/s 1492.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6300 m 20669 ft
Dolet:
Range:
510 km 316.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm a
1x pohyblivý kulomet (popř. kulometné dvojče) DA ráže 7,62 mm na oběžném kruhu Scarff
Two fixed synchronized 0.3 inch PV-1 machine-guns and
Single or twin flexible 0.3 inch DA machine-guns mounted on a Scarff ring in the observer's cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Polikarpov DI-2 nebo také D-2 byl dalším dvoumístným stíhacím letounem, který se zrodil po neúspěšném DI-1. Nový letoun byl navržen tak, že bylo využito jednomístného stíhače I-3, Trup byl delší, protože za pilotní kabinu bylo nutno umístit pozorovatele. Zároveň bylo zvětšeno rozpětí křídel a ocasních ploch. Zkoušky prototypu byly v červenci 1929 přerušeny a pokračovaly až na jaře 1930, letoun krátce na to havaroval a při havárii opět zahynul zkušební pilot. Po havárii byly práce na DI-2 zastaveny a ukončeny. The Polikarpov DI-2 was a two-seat fighter developed from the single-seat Polikarpov I-3. The DI-2 was very similar to the I-3 but with a longer fuselage. This was achieved by adding an extra frame to the centre of the fuselage. The wingspan and rudder were also expanded. The only prototype crashed during 1930 ending work on the project.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
Michail Aleksandrovič Maslov, Král stíhačů, bojové letouny Polikarpova, JaUZA, Ekcmo, 2009, ISBN: 978-5-699-30998-6
http://www.airwar.ru/enc/fww1/di2.html
http://www.aveaprom.ru/samolet-istr-di2.php
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_di-2.php
www.historyofwar.org
archiv autora

Polikarpov DI-2 -


Polikarpov DI-2 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-DI-2-t143895#464367 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více