Piaggio P.108T

     
Název:
Name:
Piaggio P.108T Piaggio P.108T
Originální název:
Original Name:
Piaggio P.108T
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.07.1943 SA Piaggio & C., Pontendera /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9?
První vzlet:
Maiden Flight:
07.09.1942
Osádka:
Crew:
6 + 60
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16000 kg 35274 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
32000 kg 70548 lb
Rozpětí:
Wingspan:
33,05 m 108ft 5,18in
Délka:
Length:
24,55 m 80ft 6,53in
Výška:
Height:
7,75 m 25ft 5,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
142,85 m2 1537.62 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.35 o výkonu 993 kW/1350 k
třílistá stavitelná vrtule Piaggio
Piaggio P.XII RC.35, power 1332 hp at 11483 ft
three-bladed, variable-pitch propeller Piaggio
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
12400 l 3728 Imp gal / 3276 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
439 km/h v 4000 m 272.8 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,65 min do 4000 m 18,65 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m 21654 ft
Dolet:
Range:
2100 km 1304.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm ve střelišti Caproni-Lanciani Delta E na hřbetě
2x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm ve střelištích na bocích
1x kulomet SAFAT ráže 12,7 mm pod trupem
1x .50 in SAFAT machine gun in a Caproni-Lanciani Delta E turret
2x .50 in side-mounted SAFAT machine gun
1x .50 in SAFAT machine gun under the fuselage
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Garello, Giancarlo. Piaggio P.108, Ali d´Italia 15. La Barcarella Aeronautica, Torino 2000.
Němeček V.: P-108T, letadla 39-45, L+K 1983
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108T-t69025#242618 Verze : 0
Po italské kapitulaci převzala přeživší letouny Luftwaffe a intenzivně je využívala, hlavně k evakuačním letům z východní fronty.
Piaggio P.108T - http://www.warbirds.jp/data/ita/htm/p108.htm

http://www.warbirds.jp/data/ita/htm/p108.htm
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108T-t69025#242619 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více