Piaggio P.108A Artigliere

     
Název:
Name:
Piaggio P.108A Artigliere Piaggio P.108A Artigliere
Originální název:
Original Name:
Piaggio P.108A Artigliere
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.02.1943 Piaggio & C. SpA, Pontedera /
Období výroby:
Production Period:
16.12.1942-DD.02.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.24318)
První vzlet:
Maiden Flight:
03.03.1943
Osádka:
Crew:
6-7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
18820 kg 41491 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
26885 kg 59271 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
29700 kg 65477 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,000 m 104ft 11,83in
Délka:
Length:
22,920 m 75ft 2,36in
Výška:
Height:
5,200 m 17ft 0,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
135,34 m2 1456.79 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,65 kg/m2 40.69 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.35 dvouhvězdicový vzduchem chlazený osmnátiválec o vzletovém výkonu 1 119 kW,
Vrtule trojlistá Piaggio s konstantní rychlostí otáček
Piaggio P.XII RC.35 eighteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,479 hp for take-off,
driving three-blade Piaggio constant-speed metal propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
440 km/h v 3900 m 273.4 mph in 12795 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
385 km/h v ? m 239.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
2500 km 1553.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3520 km 2187.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ráže 102 mm ve spodní části přídě se zásobou střeliva 53 granátů o hmotnosti 13,0 kg každý,
dvojkulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v dvou dálkově ovládaných věžích Breda Z-2 na horní straně vnějších motorových gondol, 600 nábojů pro každý kulomet,
1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve spodní výsuvné střelecké věži Breda G, 400-450 nábojů a
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, po jednom v bočních střelištích, 500 pro každý.
Pumový náklad: 3x letecké torpédo nebo 2x rádiem řízené torpédo (nebylo použito)
One fixed forward-firing 4.0 inch cannon mounted in a redesigned nose with 53 rounds and fired shells weighing 30 lb,
two Breda Z-2 turrets remote-controlled each two 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns fitted to the rear of her outermost engine nacelles, 600 rpg
one 0.5 inch Breda-SAFAT in a retractable ventral turret Breda G at the base of the empennage 400 - 450 rounds and
one 0.303 inch Breda-SAFAT was on each side of the fuselage, 500 rpg.
Bomb load: Three standard torpedoes or two radio-guided torpedoes (a secret weapon which was never used in combat).
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Letoun v Itálii nalétal při zkouškách celkem 24,6 hodin a vystřílel více než 280 granátů. Po kapitulaci Itálie jej zabavili Němci, namalovali na něj své znaky a po opravě (04. 04. 1944) jej přeletli na svou základnu v Rechlinu, kde byl pravděpodobně později zničen bombardováním. After totalling 24 hr, 40 min of flight and weapons trials and fired over 280 shells in testing.
German forces took control of the P.108A and painted it in their insignia, but it was damaged soon afterwards by Allied bombing. Repaired by 7 April 1944, it finally flew to Rechlin where it was probably destroyed in one of the many Allied bombing raids.
Zdroje:
Sources:
David Mondey, The Concise Guide to Axis Aircraft of World War II: The warplanes of Germany, Italy and JapanDuring World War II, Chancellor Press; 1997 Edition, ISBN-13: 978-1851529667
William Green, War Planes of the Second World War: Bombers and Reconnaissance Aircraft, Vol. 9, Doubleday & Company, 1968, ISBN-13: 978-0385057837
http://comandosupremo.com/P108.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/p108.html
www.militaryfactory.com
http://www.luftarchiv.de/index.htm?/no.gif
archiv autora

Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108A-Artigliere-t106786#380943 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více