Název: Name: | Petljakov Pe-2I | Petlyakov Pe-2I |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2И | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5770 kg | 12721 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7735 kg | 17053 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8050 kg | 17747 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,925 m | 12ft 10,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,99 kg/m2 | 39.12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK 105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k). Vrtule trojlistá VIŠ-61V s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,036 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch VISh-61V propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 200 l | 484 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 540 km/h v 5100 m | 335.5 mph in 16732 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 420 km/h v 5000 m | 261 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | 8,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 2100 km | 1304.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm pro střelbu vpřed uložených v pumovnici (po 160 nábojích) 2x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi* 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm pod trupem (sklon -5°) Pumový náklad do 700 kg (2x FAB-250 pod trupem a 2x FAB-100 pod motory) | Two forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon, 160 rpg and two forward-firing 0.5 inch UBK machine-guns in nose and two forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in nose and one fixed oblique-firing (-5°) 0.5 inch UBK in ventral position. External stores: Two upper fuselage FAB-250 (551 lb) and two FAB-100 (220 lb) in engines nacells. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck * Montáž pevných kulometů ŠKAS některé zdroje neuvádějí, ale je zmíněn jeden kulomet na konci kabiny Letoun nebyl doporučen k sériové výrobě, neuspěl ve srovnání s MiGem-3. Na tomto stroji bylo zkoušeno několik nových konstrukčních prvků např. doplňkové nádrže v pumovnici, pevná instalace spodního obranného kulometu UBK pro střelbu vzad (ta se neosvědčila a bylo doporučeno použít dálkově ovládané střeliště). Některé zkušenosti byly později použity u stíhacího letounu Pe-3. | NATO reporting name: Buck Pe-2 in fighter configuration. Crew of two (navigator position deleted). Aircraft was powered by 1,100 hp M-105R engines and had increased fuel capacity. No series followed. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 http://www.airwar.ru/enc/fww2/pe2i.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2fighter.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |