Pašinin I-21 (2. prototyp)

Pashinin I-21 (2nd prototype)
Пашинин И-21 (Второй)
     
Název:
Name:
Pašinin I-21 (2. prototyp) Pashinin I-21 (2nd prototype)
Originální název:
Original Name:
Пашинин И-21 (второй)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-18.08.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-18.08.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2nd prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2670 kg 5886 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
9,000 m 29ft 6in
Výška:
Height:
3,240 m 10ft 7,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,80 m2 170.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
168,987 kg/m2 34.61 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá kovová stavitelná.
Klimov VK-105P twelve-cylindr liquid-cooled vee engine rated at 1,089 hp for take-off. 1,089 hp at 6,562 ft and 1,036 hp at 13,123 ft at 2,700 rpm,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 UK gallons (105.7 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
573 km/h v 5000 m 356 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
21,0 m/s 4133.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MP-6 ráže 23 mm v ose vrtule, 81 nábojů a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý s 500 náboji.
One fixed forward-firing 0.906 inch MP-6 cannon firing through propeller hub with 81 rounds and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns above engine, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp měl upravena křídla tak, že od poloviny rozpětí byla mírně šípovitá, tím bylo dosaženo vyšší stability letounu. The second prototype featured litle remodeling of the wings and sweeping back the leading edges to improve stability.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, London, Salamander Books Ltd., 2002, ISBN 1-84065-269-1.
L+K č. 24/1978, Letadla 39-45, Pašinin I-21, Václav Němeček
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i21.html
http://www.airpages.ru/ru/i21.shtml
www.aviarmor.net
http://bcnh.narod.ru/i180/4.htm
archiv autora

Pašinin I-21 (2. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Pasinin-I-21-2-prototyp-t143215#122328 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více