PZL TS-11 Iskra bis D

     
Název:
Name:
TS-11 Iskra bis D TS-11 Iskra bis D
Originální název:
Original Name:
TS-11 Iskra bis D
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1974-DD.MM.197R Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1974-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
86?1)
První vzlet:
Maiden Flight:
08.01.1974
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2560 kg 5644 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3243 kg 7150 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3840 kg 8466 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,06 m 33ft 0,06in
Délka:
Length:
11,15 m 36ft 6,98in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,50 m2 188.37 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SO-3 o tahu 9,81 kN SO-3, thrust 2205 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1200 l 264 Imp gal / 317 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
720 km/h v 5000 m 447.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
600 km/h v ? m 372.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14 m/s 2755.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,6 min do 6000 m 9,6 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon NS-23 nebo NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů

400 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících:
raketnice Mars-4 s 8 raketami ráže 57 mm
50 kg nebo 100kg pumy
pouzdra s kulometem ráže 7,62 mm
1x 23 mm NS-23 or NR-23 cannon, 80 rounds

882 lb of ordnance, 4 hardpoints:
Mars-4 pods with 8 57 mm rockets
110 or 221 lb bombs
7,62 mm machine gun pods
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) není mi známo jestli to zahrnuje i 50 strojů pro Indii

- cvičná a lehká bitevní varianta
1) not known if it also includes 50 machines for India

- trainer and light attack variant
Zdroje:
Sources:
Problemy rozwoju samolotu TS-11 Iskra, Polska Technika Lotnicza. Materiały historyczne 2004/03.
Špaček, Jaroslav. PZL TS-11 Iskra, L+K 2002/15-16.
TS-11 Iskra Jet Trainer. Zaklad Wydawniczo-Poligraficzny.
Królikiewicz, Tadeusz. Współczesne samoloty szkolne. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1982. ISBN 83-206-0064-2.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1980-81. Jane's Publishing Company, London 1980. ISBN 0-7106-0705-9.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1981-82. Jane's Publishing Company, London 1981. ISBN 0-7106-0729-6.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1986-87. Jane's Publishing Company, London 1986. ISBN 0-7106-0835-7.
www.samolotypolskie.pl
http://www.polot.net/?p=a191
www.bharat-rakshak.com
URL : https://www.valka.cz/PZL-TS-11-Iskra-bis-D-t76943#283129 Verze : 1
commons.wikimedia.org

PZL TS-11 Iskra bis D - Cochin International Airport Aerospace Museum.

Cochin International Airport Aerospace Museum.
URL : https://www.valka.cz/PZL-TS-11-Iskra-bis-D-t76943#543383 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více