PZL P.6

     
Název:
Name:
PZL P-6 PZL P-6
Originální název:
Original Name:
PZL P-6
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
868 kg 1914 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1340 kg 2954 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,30 m 33ft 9,5in
Délka:
Length:
7,16 m 23ft 5,88in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,30 m2 186.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 9Ac Jupiter o výkonu 353 kW/480 k
dvoulistá kovová vrtule
Gnome-Rhône 9Ac Jupiter, power 473 hp
two-bladed metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
370 l 81 Imp gal / 98 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
292 km/h v 0 m 181.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,3 m/s 2027.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,83 min do 2000 m 2,83 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm Vickers wz. 09/18 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- druhý stíhací typ Pulawského, na rozdíl od PZL P-1 měl hvězdicový motor a poloskořepinovou zadní část trupu, nádrže přemístěny do trupu
- druhý prototyp se lišil prstencem Townend
- v roce 1931 se první prototyp zúčastnil Národních leteckých závodů v Clevelandu
- pro sériovou výrobu nakonec vybrán souběžně vyvíjený PZL P-7, který se lišil motorem s kompresorem vhodným pro let ve vyšších výškách a využitím oceli v konstrukci
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-6-t186095#542972 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/pzl6.html

PZL P.6 - První prototyp.

První prototyp.
PZL P.6 -


PZL P.6 -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-6-t186095#542973 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více