Název: Name: | PZL M-15 | PZL M-15 |
Originální název: Original Name: | PZL M-151) 2) | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1974-DD.MM.1981 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.1981 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 120 (podle jiných zdrojů 175) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.02.1972 vzlet prototypu Lala-1 ověřujícího konstrukční řešení (Lala=Latające laboratorium) 30.05.1973 vzlet prototypu LLM-15 (LL=Latające laboratorium) 09.01.1974 vzlet prototypu M-15. | |
Osádka: Crew: | 1 + 2 technici (dle potřeby) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3270 kg | 7209 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5650 kg | 12456 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5750 kg | 12677 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,33 m | 73ft 3,12in |
Délka: Length: | 12,72 m | 41ft 8,79in |
Výška: Height: | 5,34 m | 17ft 6,24in |
Plocha křídla: Wing Area: | 67,9 m2 | 730.87 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Ivčenko / ZMKB Progress AI-25 o tahu 14,71 kN | Ivchenko / ZMKB Progress AI-25, thrust 3307 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1460 l | 321 Imp gal / 386 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 200 km/h v ? m | 124.3 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v ? m | 102.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,5 m/s | 885.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 480 km | 298.3 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 1) Stroj získal kvůli svému zjevu neoficiální přezdívku Belphegor. Stalo se tak při jeho předvedení na pařížském aerosalonu roku 1976. 2) Stroj byl vyvinut jako zemědělský, určený pro práškování rozsáhlých lánů Sovětského svazu. Nádrže mezi křídly byly schopné pojmout 2900 l nebo 2200 kg chemikálií. Údajně bylo jeho dalším posláním případná chemická válka. | 1) Because of its look, the aircraft received unofficial nickname Belphegor. It happend during its first presentation at Paris Air Show . 2) The airplane was developed as an agricultural aircraft designed for aerial application of pesticides over vast fields in the Soviet Union. Tanks between the wings were able to contain 770 US gal or 4850 lb of chemicals. Reportedly, its another purpose was employment in chemical war. |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_M-15_Belphegor www.aviastar.org www.flugzeuginfo.net 1000aircraftphotos.com |