PZL M-15 Belphegor

     
Název:
Name:
PZL M-15 PZL M-15
Originální název:
Original Name:
PZL M-151) 2)
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1974-DD.MM.1981 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1981 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
120 (podle jiných zdrojů 175)
První vzlet:
Maiden Flight:
10.02.1972 vzlet prototypu Lala-1 ověřujícího konstrukční řešení (Lala=Latające laboratorium)
30.05.1973 vzlet prototypu LLM-15 (LL=Latające laboratorium)
09.01.1974 vzlet prototypu M-15.
Osádka:
Crew:
1 + 2 technici (dle potřeby)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3270 kg 7209 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5650 kg 12456 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5750 kg 12677 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,33 m 73ft 3,12in
Délka:
Length:
12,72 m 41ft 8,79in
Výška:
Height:
5,34 m 17ft 6,24in
Plocha křídla:
Wing Area:
67,9 m2 730.87 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ivčenko / ZMKB Progress AI-25 o tahu 14,71 kN Ivchenko / ZMKB Progress AI-25, thrust 3307 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1460 l 321 Imp gal / 386 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
200 km/h v ? m 124.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,5 m/s 885.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
480 km 298.3 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) Stroj získal kvůli svému zjevu neoficiální přezdívku Belphegor. Stalo se tak při jeho předvedení na pařížském aerosalonu roku 1976.
2) Stroj byl vyvinut jako zemědělský, určený pro práškování rozsáhlých lánů Sovětského svazu. Nádrže mezi křídly byly schopné pojmout 2900 l nebo 2200 kg chemikálií. Údajně bylo jeho dalším posláním případná chemická válka.
1) Because of its look, the aircraft received unofficial nickname Belphegor. It happend during its first presentation at Paris Air Show .
2) The airplane was developed as an agricultural aircraft designed for aerial application of pesticides over vast fields in the Soviet Union. Tanks between the wings were able to contain 770 US gal or 4850 lb of chemicals. Reportedly, its another purpose was employment in chemical war.
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_M-15_Belphegor
www.aviastar.org
www.flugzeuginfo.net
1000aircraftphotos.com
URL : https://www.valka.cz/PZL-M-15-Belphegor-t100394#366073 Verze : 0
Letoun M-15-00 Belphegor "CCCP-15221", výrobního čísla 1S 003-04, příslušející pod Ukrajinské civilní letecké ředitelství/Poltava/102. letecká jednotka (102-й ЛО Полтавский ОАО Украинское УГА).


Zdroj:
http://aviaforum.ru/showthread.php?p=603280
http://crimso.msk.ru/Site/Arts/Art4557.htm



PZL M-15 Belphegor Side view by Basil Zolotov
PZL M-15 Belphegor - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/PZL-M-15-Belphegor-t100394#368678 Verze : 1
PZL M-15, Muzeum Lotnictwa Polskiego, Krakow
Krakov, 17.8.2008
PZL M-15 Belphegor - vlastní foto

vlastní foto
PZL M-15 Belphegor - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/PZL-M-15-Belphegor-t100394#366075 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více