PWS-A

     
Název:
Name:
PWS-A 1) PWS-A 1)
Originální název:
Original Name:
PWS-A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1930 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
DD.MM.1930-DD.MM.1932 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50:
10 PZL
40 PWS
vojenská evidenční čísla / military serial numbers:
4.1-4.50 2)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
924 kg 2037 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1324 kg 2919 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,90 m 29ft 2,38in
Délka:
Length:
7,04 3) m 23ft 1,17in
Výška:
Height:
2,79 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,86 m2 235.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
60,3 kg/m2 12.35 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter IV o výkonu 309 kW Bristol Jupiter IV, power 415 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
310 l 68.2 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
242 km/h v ? m 150.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7 m/s 1378 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 5000 m 9,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6080 m 19948 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 synchronizované kulomety Vickers vz.09/18 ráže 7,92 mm 2x 7,92-mm Vickers vz.9/18 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Licenčně vyráběná Avia BH-33. Název odvozen od výrobní firmy a licenčního podkladu (Podlaska Wytwórnia Samolotów-Avia) PWS-A.
2) Vraný a Kareš uvádějí, že Polsku byl dodán vzorový stroj (pravděpodobně BH-33.1007), který nesl evidenční číslo 4.50 a licenčně vyrobené stroje nesly čísla 4.1-4.49.
3) Chwałczyk a Glass uvádějí 7,0 m.
1) Licence-built Avia BH-33. The name derived from production company and licence basis (Podlaska Wytwórnia Samolotów-Avia) PWS-A.
2) According to Vraný and Kareš, one reference aircraft was delivered to Poland (probably BH-33.1007) that wore serial number 4.50, licence-built aircraft wore numbers 4.1-4.49.
3) 7,0 m (22ft 11,6in) according to Chwałczyk and Glass.
Zdroje:
Sources:
Chwałczyk, Tadeusz, Glass, Andrzej: Samoloty PWS, WKŁ, Warszawa 1990
Morgała, Andrzej: Polskie samoloty wojskowe 1918-1939, MON, Warszawa 1972
Vraný, Jiří, Kareš, Marcel: Avia BH-33 v zahraničí, in: Historie a plastikové modelářství, ročník XVI, 2/2006, str. 11-17
URL : https://www.valka.cz/PWS-A-t104929#375937 Verze : 0
.
PWS-A - PWS-A 121. stíhací eskadry 2. leteckého pluku. Stroj nese na všech plochách nátěr khaki.

PWS-A 121. stíhací eskadry 2. leteckého pluku. Stroj nese na všech plochách nátěr khaki.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PWS-A-t104929#454769 Verze : 0
.
PWS-A - PWS-A sloužící ve výcvikovém středisku Centrum vyszkolenia lotniczego v Deblinu. Stroj celý v nátěru khaki.

PWS-A sloužící ve výcvikovém středisku "Centrum vyszkolenia lotniczego" v Deblinu. Stroj celý v nátěru khaki.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/PWS-A-t104929#454771 Verze : 0
http://www.aviastar.org/air/czech/avia_bh-33.php

PWS-A -


URL : https://www.valka.cz/PWS-A-t104929#433223 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více