PG - SMS Otter (1909)

S.M.S. Otter


Druh lode: riečny delový čln
Trieda lode: ?
Spustený na vodu: 15. 7. 1909 v lodenici Tecklenborg, Geestemünde
Zaradený do služby: 1. 4. 1910


Rozmery
dĺžka celková: 54,1 m
dĺžka na vodoryske: 53 m
šírka: 8,65 m
ponor max.: 0,98 m


Výtlak max.: 314 t
Výtlak na vodoryske: 266 t


Pohon: parný stroj, 2 lodné skrutky
Palivo: uhlie, max. zásoba 87 t
Výkon: 1728 hp
Max. rýchlosť: 15,2 uzly
Dosah: 4350 nm pri 4 uzloch


Výzbroj: 2 kanóny 52 mm


Čln sa skladal z deviatich oceľových pontónov, ktoré boli pospájané oceľovými svorníkmi. Konštrukcia umožňovala veľmi malý ponor. Na miesto svojho pôsobenia sa dostal po častiach loďou a tam bol skompletovaný. 1.4.1910 začal aktívnu službu pod menom "Otter". Až do začiatku WWI pôsobil na rieke Jang-ć-tiang. Po vypuknutí vojny bol internovaný čínskymi úradmi a 20.3.1917, po vstupe Číny do vojny proti Nemecku, bol zabavený. V čínskom námorníctve slúžil pod menom Li-Čen až do roku 1932, kedy bol zošrotovaný.
URL : https://www.valka.cz/PG-SMS-Otter-1909-t31908#115186 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více