Main Menu
User Menu

PAK - PAC MFI-395 Super Muššak

MFI-395 Super Mushshak

سپر مشاق

     
Název:
Name:
PAC MFI-395 Super Muššak
Originální název:
Original Name:
سپر مشاق
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1996-DD.MM.20RR Pakistan Aeronautical Complex, Kamri
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1996-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
350+
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1996
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,85 m
Délka:
Length:
7,15 m
Výška:
Height:
2,60 m
Plocha křídla:
Wing Area:
11,90 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lycoming IO-540 V4A5 o výkonu 194 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hartzell
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
178 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
268 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6700 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
814 km
Výzbroj:
Armament:
6 závěsníků:
2x 150 kg puma
neřízené střely
kulometná pouzdra
protitankové střely Bantam
?
Uživatelské státy:
User States:







Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://www.pac.org.pk/mushshak
www.airforce-technology.com
thediplomat.com
URL : https://www.valka.cz/PAK-PAC-MFI-395-Super-Mussak-t239574#662255Verze : 0
MOD
PAC MFI-395 Super Muššak (MFI-395 Super Mushshak) vzniklo úpravou licenčne vyrábaného lietadla PAC MFI-17 Muššak (čo je v licencii vyrábané švédske cvičné lietadlo Saab MFI-17 Supporter). Vývoj sa začal v roku 1995 a základné odlišnosti od MFI-17 je nový, výkonnejší motor, prepracovaná elektroinštalácia, dvojité ovládanie a systém vstrekovania paliva Bendix RSA.

Výrobca v roku 2019 (?) predstavil lietadlo Super Muššak vyzbrojené protitankovými riadenými strelami a informoval aj o možnom použití laserom navádzaných rakiet Barq (pakistanský ekvivalent amerických rakiet AGM-114 Hellfire, alebo čínskych AKD-10), čo rozširuje bojové možnosti lietadla.

Lietadlo je používané Pakistanskými vzdušnými silami a je ponúkané aj na export, pričom medzi prvých zahraničných užívateľov patrí Omán, Saudská Arábia, Nigéria, Azerbajdžan či Turecko.







Zdroj: www.defenceturkey.com
https://defense-arab.com/vb/threads/129914/

PAK - PAC MFI-395 Super Muššak - PAC MFI-395 Super Mushshak

PAC MFI-395 Super Mushshak
URL : https://www.valka.cz/PAK-PAC-MFI-395-Super-Mussak-t239574#662231Verze : 3
MOD
Turecko
Jedným zo zahraničných užívateľov lietadla PAC MFI-395 Super Muššak je Turecko, ktoré v roku 2016 objednalo u Pakistan Aeronautical Complex celkom 52 lietadiel s opciou na ďalších 48 ks. Prvé lietadlá boli do Turecka dodané začiatkom roku 2020 a postupne majú nahradiť cvičné lietadlá Cessna T-41D Mescalero a SIAI Marchetti-SF.260D. Lietadlá sú zaradené u 123 Başlangıç Eğitim Filosu na letisku Izmir-Kakliç.

Zdroj: www.scramble.nl
Photo: Zohaib Malik (Facebook)

PAK - PAC MFI-395 Super Muššak - PAC MFI-395 Super Muššak (s.č. 15.462, reg. č. 21-6462), Turecké vzdušné sily (Pakistanské letisko Kamra)

PAC MFI-395 Super Muššak (s.č. 15.462, reg. č. 21-6462), Turecké vzdušné sily (Pakistanské letisko Kamra)
URL : https://www.valka.cz/PAK-PAC-MFI-395-Super-Mussak-t239574#662233Verze : 2
MOD