Název: Name: | North American P-51K Mustang | North American P-51K Mustang |
Originální název: Original Name: | North American P-51K Mustang | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | North American Aviation Inc., Dallas, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1500 Serials of the P-51K: 44-11353/11552 - North American P-51K- 1-NT Mustang c/n 111-29486/29685 - 200 aircraft 44-11553/11952 - North American P-51K- 5-NT Mustang c/n 111-29686/30085 - 400 aircraft 44-11953/12552 - North American P-51K-10-NT Mustang c/n 111-30086/30685 - 600 aircraft 44-12553/12852 - North American P-51K-15-NT Mustang c/n 111-30686/30885, 111-36036/36135 - 300 aircraft. The count for the F-6K was: 57 F6K-5NT 63 F6K-10NT and 43 F6K-15NT. | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3232 kg | 7125 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4581 kg | 10099 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5262 kg | 11601 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,277 m | 36ft 2in |
Délka: Length: | 9,863 m | 32ft 4,31in |
Výška: Height: | 3,650 m | 11ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,69 m2 | 233.47 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 211,20 kg/m2 | 43.26 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Packard V-1650-7 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 029,1 kW, 1 264 kW v h= 5 200 m. Vrtule čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček u průměru 3 350 mm. | Packard V-1650-7 twelve-cylinder liquid-cooled two-staged supercharged Vee engine, rated at 1,380 hp for take-off, 1,695 hp at 17,060 ft, driving a Aeroproducts four-blade constant-speed propeller of the diameter 11 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 018 l + 2x 284 l nebo 2x 416 l v přídavných nádržích pod křídly. | 224 UK gallons and 125 or 183 UK gallons in two drop tanks under a wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 703.3 km/h v 7620 m | 437 mph in 25000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 582 km/h v 5200 m | 361.6 mph in 17060 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,56 m/s | 3456.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | min do m | min to ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12771 m | 41900 ft |
Dolet: Range: | 1528.9 km | 950 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3701.5 km | 2300 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech s celkovou zásobou střeliva až 1 880 nábojů. Pumový náklad: do 908 kg (2x 454 kg puma). | Six fixed forward-firing Colt-Browning M2 machine guns with 1,880 rounds Bomb load: Up to 2,000 lb bombs (two 1,000 lbs bombs under the wings). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o verzi P-51D-NA vyráběnou továrnou v texasském Dallasu. Všechny zde vyrobené letouny se odlišovaly od verze P-51D použitou vrtulí, továrna Hamilton Standard nestačila dodávat své vrtule, proto se pro verzi P-51K všech výrobních bloků používaly vrtule Aeroproducts s mírně menším průměrem. Listy této vrtule byly ocelové a duté. Většina letadel P-51K bylo dodáno s mírně delší kabinou. 594 letadel bylo dodáno do Velké Británie, kde byly označeny jako Mustang Mk.IV A. Celkem 163 letadel z celkoem 1 500 vyrobených bylo dodáno jako fotoprůzkumné F6K, jednalo se o tovární úpravu, při které byla na pravou stranu do trupu přidána kamera. | Dallas built version of the P-51D-NA, larger canopy, smaller prop. Redesignated as F-51K in 1948. 594 this Aircraft were sent to the RAF, where they received the designation Mustang IVA. F6K 163 P-51K, factory modified, 1 camera in rear fuselage. The propeller of NAA's choice was the Hamilton Standard four-blade version used on the D models. Wartime production of these props from Hamilton Standard were not keeping up with demand and a suitable replacement was needed. Aeroproducts was contracted to supply the Dallas plant with their four-blade 11 ft diameter hollow steel propeller. All P-51K versions used this propeller. |
Zdroje: Sources: | Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3. Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9 Zbigniew Kolacha a Jacek B. Žurek, Monografie Lotnicze 56, North American P-51 Mustang a P-82 Twing Mustang, cz.2, AJ-Press, Gdaňsk 5, 1999, ISBN 83-7237-025-7 Paul A. Ludwig, P-51 Mustang: Development of the Long-Range Escort Fighter, Classic Publications, ISBN-10: 9781903223147 www.joebaugher.com www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p51d.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | North American P-51K Mustang |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |