North American AT-6 Texan

North American BC-1A
     
Název:
Name:
North American BC-1A North American BC-1A
Originální název:
Original Name:
North American BC-1A
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1942 North American Aviation, Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
83 BC-1A (39-798/856,40-707/716, 40-726/739)
94 AT-6 (40-717/725, 40-2080/2164)
1275 Harvard Mk.II (AH185/204, AJ538/987, BW184/207, 2501/3013, 3014/3033, 3134/3143, 3144/3233, 3761/3841, NZ901/967)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2408 kg 5308 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.81 m 42ft 0,25in
Délka:
Length:
8.84 m 28ft 11,9in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-49 o výkonu 447 kW, nebo
Pratt & Whitney R-1340-S3H1 o výkonu 447 kW
dvoulistá stavitelná kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-49, power 600 hp, or
Pratt & Whitney R-1340-S3H1, power 600 hp
two-bladed variable-pitch metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
331.5 km/h v ? m 206 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
možnost nést
1x pevný kulomet ráže 7,62 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm
provision for:
1x fixed .30 in machine gun in the nose
1x flexible .30 in machine gun
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
BC-1A - varianta BC-1 s poloskořepinovou zádí a směrovkou jako u BT-14, upravené vnější panely křídla s hranatými konci
AT-6 - druhá série BT-1A pod novým označením, rozdíl pouze v detailech
Harvard Mk.II - exportní varianta, motor S3H1, britské přístroje a rádio a vyhřívání kabiny; včetně 450 NA-76 původně objednaných Francií
-
Zdroje:
Sources:
Hagedorn, Dan. North American NA-16/AT-6/SNJ, Speciality Press, North Branch, 1997. ISBN 0-933424-76-0.
Smith, Peter Charles. North American T-6: SNJ, Harvard and Wirraway. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-382-1.
Davis, Larry. T-6 Texan in action, No. 94. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1989. ISBN -089747-224-1.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
URL : https://www.valka.cz/North-American-AT-6-Texan-t1736#24212 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other2/bc1.html

North American AT-6 Texan -


URL : https://www.valka.cz/North-American-AT-6-Texan-t1736#471768 Verze : 0
Nespokojnosť inštruktora (vzadu) s pilotným žiakom s využitím knyplu (riadiacej páky) Very Happy - Texan, nedatovaný snímok.


www.mission4today.com
North American AT-6 Texan -


URL : https://www.valka.cz/North-American-AT-6-Texan-t1736#539729 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více