Název: Name: | Nikitin-Ševčenko IS-1 | Nikitin-Shevchenko IS-1 |
Originální název: Original Name: | Никитин-Шевченко ИС-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.04.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | monoplane with variable geometry wing |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2300 kg | 5071 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,600 m | 28ft 2,57in |
Délka: Length: | 6,790 m | 22ft 3,33in |
Výška: Height: | 2,680 m | 8ft 9,51in |
Plocha křídla: Wing Area: | 13.00 / 20.80 m2 | 139.93 / 223.89 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 110,577 / 176,923 kg/m2 | 22.65 / 36.24 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-63R vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 820 kW a 671 kW při 2 200 ot/min ve 4 500 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm. | Shvetcov M-63R nine-cylinder air-cooled radial engine with gaerbox, rated at 1,100 hp for take-off, 900 hp at 2,200 rpm at 14,765 ft, driving a three-bladed Hamilton-Standard variable-pitch propeller of the diameter 9ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 453 km/h v 4500 m | 281.5 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 3600 m | 248.5 mph in 11811 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,16 m/s | 2000 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 5000 m | 5,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | 28871 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni horního křídla, každý se 450 náboji. | Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in upper wing roots mounted synchronised. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | IS-1 (Istrebitel Skladnoj, skládací stíhač) představoval dvojplošník, který se v případě potřeby za letu přeměnil na jednoplošník. Spodní křídlo bylo hydraulicky zvednuto nahoru tak, že zapadlo do přední části trupu a do horního křídla. Podvozek byl po vzletu zatažen do spodního křídla. Celá změna konfigurace proběhla během 7-10 sekund. Pracovní tlak v hydraulickém okruhu byl 60.795 barů. Letoun byl plně ovladatelný, pouze při nižších rychlostech se projevovaly vibrace v ocasních plochách. Letoun nepřekročil stádium experimentálních letů, nebyl přijat ani k vojenským zkouškám, jeho výkon byl nižší než jaký nabízely Jak-1, LaGG-3, Mig-1 a Mig-3. IS-1 pravděpodobně znamenalo Josif Stalin - jedním z jeho kontruktérů byl V.V. Ševčenko | The IS-1 (Istrebitel Skladnoi, folding fighter) was a compromise between biplane and monoplane fighters: it was both. The lower wing could be retracted upwards, flush with the forward fuselage and the upper wing, while the wheels retracted into the lower wing surfaces, the lower wing being successfully retracted and extended within 7-10 seconds during subsequent trials. Only experimental. |
Zdroje: Sources: | http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/is-1.html www.aviastar.org ww2drawings.jexiste.fr http://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Nikitin-Ševčenko IS-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |