Vought OS2U-3 Kingfisher

Vought Kingfisher Mk.I
     
Název:
Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher Vought OS2U-3 Kingfisher
Originální název:
Original Name:
Vought OS2U-3 Kingfisher
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Vought-Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
DD.MM.1942-DD.MM.194R Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1006 OS2U-3 (5284/5989, 09393/09692)
300 OS2N-1 (01216/01515)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.05.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1955 kg 4310 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2771 kg 6108 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.95 m 35ft 11in
Délka:
Length:
10.24 1) m 33ft 7in1)
Výška:
Height:
4.61 m 15ft 1,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2 262 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-985-AN-2 o výkonu 336 kW
dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Pratt & Whitney R-985-AN-2, power 450 hp
two-blade variable pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
909 l 240 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
263.9 2) km/h v 1676 m 1642) mph in 5500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
191.5 km/h v 1524 m 119 mph in 5000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.1 min do 1524 m 12.1 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4724 m 15500 ft
Dolet:
Range:
1295.5 km 805 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,62mm kulomet v přídi, 500 nábojů
1x pohyblivý 7,62mm kulomet, 600 nábojů


2x 45kg bomba nebo 148kg hlubinná nálož
1x fixed .30 Browning machine gun, 500 rounds
1x flexible .30 Browning machine gun, 600 rouds


2x 100 lb bomb or 325 lb depth charge
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
1) 9,17 m s kolovým podvozkem
2) 275,2 km/8h s kolovým podvozkem
1) 30 ft 1 in as landplane
2) 171 mph as landplane
Zdroje:
Sources:
Adcock, Al. OS2U Kingfisher, In Action No. 119. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1991. ISBN 0-89747-270-5.
Hornát, Jiří. Vought Sikorsky (VS-310) OS2U Kingfisher, L+K 1994/05-08.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-89747-028-1.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#4932 Verze : 0
http://www.history.navy.mil
http://www.fleetairarmarchive.net/Aircraft/
Vought OS2U-3 Kingfisher -


Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70319 Verze : 0
pohled dovnitř
Vought OS2U-3 Kingfisher - zadní kokpit

zadní kokpit
Vought OS2U-3 Kingfisher - přední kokpit

přední kokpit
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70322 Verze : 0
Ocas Kingfisheru, vystaveného v Muzeu revoluce v Havaně. Bohužel tam zaclání moje maličkost... Mad
Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#70371 Verze : 0
OS2U-3 Kingfisher vymršťovaný do vzduchu katapultom krížniku Detroit v oblasti Aleut, Severný Pacifik, rok 1944.


Všimnite si nepredpisovo veľké americké znaky na krídlach a trupe lietadla. Pilot je vzhľadom na preťaženie vtlačený do sedačky, strelec sa drží madiel vnútri kabíny, pretože v opačnom prípade by mu hlavu vtlačilo na madlá guľometu M1919 Browning, ktorý je lafetovaný tesne za jeho sedačkou.


s53.photobucket.com
ww2db.com

Vought OS2U-3 Kingfisher -


URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539172 Verze : 3
Dostať Kingifisher na bitevnú loď nebola žiadna hračka. Lietadlo muselo pristáť čo možno najbližšie k materskej lodi a so zapnutým motorom sa priblížiť k trupu nosiča. Z lode boli následne na vodu spustené záchytné sane (canvas recovery sled) s veľkými okami, ktoré sa zachytili o hák na spodku plaváku. Na týchto saniach bol následne hydroplán ťahaný popri trupe lodi rýchlosťou, akou sa pohybovala loď. Po zachytení pilot mohol vypnúť motor, avšak tento spravidla zostával v chode až do momentu odlepenia hlavného plaváku od morskej hladiny. Potom nasledovala ťažšia časť vyzdvihovania. Nad lietadlo bol spustený hák palubného žeriavu, ktorý strelec/pozorovateľ musel zachytiť a pripevniť na kovové lano zrolované v kabíne pilota za jeho hlavou. Ešte predtým pilot sklopil anténu umiestnenú pred kabínou vľavo, aby nedošlo k poškodeniu anténneho zvodu. Následne došlo k samotnému vyzdvihnutiu lietadla na palubu nosiča, kde sa umiestnil spravidla priamo na katapult.


ww2db.com
www.pacificaviationmuseum.org
www.mission4today.com
navypilotoverseas.wordpress.com

Vought OS2U-3 Kingfisher - Kingfisher zachytený za plavák, pozorovateľ vyberá kovové lano spoza chrbta pilota, motor stále v chode, USS Arizona, Hawaii september 1941

Kingfisher zachytený za plavák, pozorovateľ vyberá kovové lano spoza chrbta pilota, motor stále v chode, USS Arizona, Hawaii september 1941
Vought OS2U-3 Kingfisher - Pripevnenie háku palubného žeriavu, zreteľne vidieť sklopenú anténu, USS Arizona, Hawaii september 1941

Pripevnenie háku palubného žeriavu, zreteľne vidieť sklopenú anténu, USS Arizona, Hawaii september 1941
Vought OS2U-3 Kingfisher - Detail sklopnej antény, za chrbtom pilota dobre viditeľné zložené kovové lano, Lieutenant  William F. Dau, jednotka VS-70, Aljaška, 1944

Detail sklopnej antény, za chrbtom pilota dobre viditeľné zložené kovové lano, Lieutenant William F. Dau, jednotka VS-70, Aljaška, 1944
Vought OS2U-3 Kingfisher - Hák na spodnej časti hlavného plaváku

Hák na spodnej časti hlavného plaváku
Vought OS2U-3 Kingfisher - Lietadlo vyzdvihované žeriavom, motor vypnutý, dobre je vidieť záchytné sieťové sane, stále zachytené o hák plaváku

Lietadlo vyzdvihované žeriavom, motor vypnutý, dobre je vidieť záchytné sieťové sane, stále zachytené o hák plaváku
Vought OS2U-3 Kingfisher - Námorníci na USS Missouri s tyčou v rukách pre lepšiu manipuláciu so zaveseným lietadlom, 1944-45

Námorníci na USS Missouri s tyčou v rukách pre lepšiu manipuláciu so zaveseným lietadlom, 1944-45
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539487 Verze : 1
.
Vought OS2U-3 Kingfisher - Vyzdvihnutie OS2U Kingfisher na palubu krížniku USS Chester, Pacifik, 11.02.1945.

Vyzdvihnutie OS2U Kingfisher na palubu krížniku USS Chester, Pacifik, 11.02.1945.
Vought OS2U-3 Kingfisher - Spustenie OS2U Kingfisher z materskej lode a štart, Iwodžima, 21.02 1945.

Spustenie OS2U Kingfisher z materskej lode a štart, Iwodžima, 21.02 1945.
URL : https://www.valka.cz/Vought-OS2U-3-Kingfisher-t1179#539488 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více