Main Menu
User Menu

Nakadžima Typ 5

Nakajima Type 5 Biplane/Trainer / 中島式5型複葉機/練習機

     
Název:
Name:
Nakadžima Typ 5
Originální název:
Original Name:
中島式5型複葉機/練習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1919-DD.02.1921 Nakajima Aircraft Factory, Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1919-DD.02.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
118
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1919 pro armádní letectvo / for Imperial Japanese Army Air Force
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
780 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1130 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,606 m
Délka:
Length:
7,046 m
Výška:
Height:
2,882 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hall-Scott A-5a, řadový šestiválec výkonu 112 kW
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
129.7 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
115 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3400 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.ne.jp - obrázek
www.csd.uwo.ca
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-5-t50972#195064Verze : 0
MOD
Nakajima Type 5 / 中島タイプ5ビプレーントレーナー


Stručná historie:
Tento letoun byl v pořadí pátou konstrukcí továrny, kterou založil ve městě Ota Chikuhei Nakajima, továrna tehdy byla pojmenována Goshikaisa Nihon Hikoki Seisakusho. K získání zakázky továrně pomohl Nakajimův příznivec a tehdejší velitel PMBRA (Provisional Military Baloon Research Association) genmjr. Ikutaro Inoue, ten tehdy zprostředkoval objednávku na prvních dvacet průzkumných dvouplošníků pro armádní letectvo. První letoun armáda převzala v prosinci 1919. Chikuhei Nakajima jej zároveň nabízel malým civilním společnostem, kde se mu dařilo získávat další a další objednávky, tomu velice napomohlo vítězství v poštovním závodě na trati Tokio – Nagoya. Z továrny tehdy odešel jeden ze společníků – Seibei Kawanishi a tak se opět změnilo jméno továrny na Nakajima Hikoki Seisakusho.


Během své armádní služby si nezasloužil příliš velkou oblibu, jeho operační službu provázela celá řada havárií (např. křídla měla chybně vyrobené nosníky) a požárů amerických motorů Hall-Scott. Výroba tohoto typu letounu byla ukončena v roce 1922 po dokončení 118 letounů. Armádní letectvo se kich brzy zbavilo a odprodalo své letouny civilním společnostem. Letoun byl nakonec známější ze své civilní služby.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-5-t50972#359927Verze : 0
MOD
Obrázek je jediné co jsem dohledal
Zdroj uveden výše
Nakadžima Typ 5 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-5-t50972#195068Verze : 0
MOD