Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-53) | Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-53) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-53) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2004-DD.MM.201R OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2004-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | MiG-29UB (9-53): - 2 přestavba z MiG-29UB (9-51) (Jemen) / 2 rebuilt from MiG-29UB (9-51) (Yemen) MiG-29UB (9-53A): - 6 novovýroba (Alžírsko, kontrakt později zrušen) / 6 new-built (Algeria, contract was later cancelled) - 6 (Rusko, letouny vrácené Alžírskem) / 6 (Russia, aircraft returned by Algeria) MiG-29UB(R) (9-53R): - 2+ novovýroba (Rusko) / 2+ new-built (Russia) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.200R | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ~12100 kg | ~26676 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ~16800 kg | ~37038 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 21000 kg | 46297 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | 37ft 3in |
Délka: Length: | 17,42 m | 57ft 2in |
Výška: Height: | 4,73 m | 15ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,80 m2 | 342.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 (3. série) - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | Klimov RD-33 (3rd series) - maximum thrust, dry: 11111 lbf - maximum thrust, afterburning: 18387 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v 11000 m | 1386 mph in 36089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | 64961 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | 14001) km | 8701) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 26002) km | 16162) mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27ET 2x R-27T1 6x R-60M 6x R-73 4x Ch-25ML 2x Ch-29L 2x Ch-29T 2x Ch-31P 4x B-8M1 4x S-24 4x KAB-500Kr 4x KAB-500L 8x FAB-250 4x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints 2x R-27ET 2x R-27T1 6x R-60M 6x R-73 4x Kh-25ML 2x Kh-29L 2x Kh-29T 2x Kh-31P 4x B-8M1 4x S-24 4x KAB-500Kr 4x KAB-500L 8x FAB-250 4x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-1500 2x PTB-1150 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi kódové označení NATO: Fulcrum-B | 1) on internal fuel 2) with three external fuel tanks NATO reporting name: Fulcrum-B |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 ruslet.webnode.cz |