Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-18) | Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-18) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-18) | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | multi-role combat aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2004-DD.MM.2016 Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2004-DD.MM.2005 dodávky pro Jemen / deliveries for Yemen DD.MM.2005-DD.MM.2005 dodávky pro Eritreu / deliveries for Eritrea DD.12.2006-DD.05.2007 dodávky pro Alžírsko (kontrakt později zrušen) / deliveries for Algeria (contract was later cancelled) DD.02.2009-DD.01.2010 dodávky pro Rusko (letouny původně určené pro Alžírsko) / deliveries for Russia (aircraft originally intended for Algeria) DD.MM.2015-DD.MM.2016 dodávky pro Rusko (MiG-29SMT(R)) / deliveries for Russia (MiG-29SMT(R)) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | MiG-29SMT (9-18): - 14 přestavba z MiG-29SE (Jemen) / 14 rebuilt from MiG-29SE (Yemen) - 6 novovýroba (Jemen) / 6 new-built (Yemen) - 2 přestavba z MiG-29SE (Eritrea) / 2 rebuilt from MiG-29SE (Eritrea) MiG-29SMT (9-19): - 28 novovýroba (Alžírsko, kontrakt později zrušen) / 28 new-built (Algeria, contract was later cancelled) - 28 (Rusko, letouny vrácené Alžírskem) / 28 (Russia, aircraft returned by Algeria) MiG-29SMT(R) (9-19R): - 16 novovýroba (Rusko) / 16 new-built (Russia) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1999 MiG-29SMT (9.17) ("917") | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 17000 kg | 37479 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22000 kg | 48502 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | 37ft 3in |
Délka: Length: | 17,32 m | 56ft 10in |
Výška: Height: | 4,73 m | 15ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | 409.63 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 (3. série) - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | Klimov RD-33 (3rd series) - maximum thrust, dry: 11111 lbf - maximum thrust, afterburning: 18387 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2400 km/h v ? m | 1491 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | 18001) km | 11191) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000+2) km | 1864+2) mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 5000 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27ER / R-27ET 2x R-27R1 / R-27T1 6x R-77 6x R-60M 6x R-73 4x Ch-25ML 2x Ch-29L 2x Ch-29T 2x Ch-31A 2x Ch-31P 4x B-8M1 4x S-24 4x KAB-500Kr 4x KAB-500L 8x FAB-250 4x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition maximum armament weight of 11023 lb on 6 (7) hardpoints 2x R-27ER / R-27ET 2x R-27R1 / R-27T1 6x R-77 6x R-60M 6x R-73 4x Kh-25ML 2x Kh-29L 2x Kh-29T 2x Kh-31A 2x Kh-31P 4x B-8M1 4x S-24 4x KAB-500Kr 4x KAB-500L 8x FAB-250 4x FAB-500 4x KMGU 1x PTB-1500 2x PTB-1150 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi, více než 5000 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu kódové označení NATO: Fulcrum-F | 1) on internal fuel 2) with three external fuel tanks, more than 3125 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling NATO reporting name: Fulcrum-F |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html ruslet.webnode.cz www.migavia.ru |