Mikojan-Gurevič MiG-29SD (9-12SD) [kód NATO: Fulcrum-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-29SD (9-12SD)
Микоян-Гуревич МиГ-29СД (9-12СД)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29SD (9-12SD) Mikoyan-Gurevich MiG-29SD (9-12SD)
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-29СД (9-12СД)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Letecký vědecko-výrobní komplex MiG A. I. Mikojana ?, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena, modernizovány letouny pro Malajsii a Slovensko / serial production not started, upgraded aircraft for Malaysia and Slovakia)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
16 (Malajsie, jako MiG-29N) / 16 (Malaysia, as MiG-29N)
10 (Slovensko, jako MiG-29AS) / 10 (Slovakia, as MiG-29AS)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1995 ?
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11000 kg 24251 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg 33731 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19700 kg 43431 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3630 kg 8003 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km 18022) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících


2x-4x R-27R1/ R-27ER1
2x-4x R-27T1/ R-27ET1
6x R-77E
6x R-60MK
6x R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 7055 lb on 6 (7) hardpoints


2x-4x R-27R1/ R-27ER1
2x-4x R-27T1/ R-27ET1
6x R-77E
6x R-60MK
6x R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-A
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks


NATO reporting name: Fulcrum-A
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29sd.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SD-9-12SD-kod-NATO-Fulcrum-A-t57614#297519 Verze : 1
MiG-29SD (izdělije 9-12SD)


Jednomístný taktický stíhací stroj, který byl vyvinut dalším zdokonalováním varianty MiG-29 (9-12B). Důležitým zlepšením byl radar N019ME, který umožňoval použití střel R-77. Dalšími novými prvky byly odnímatelný nástavec pro tankování paliva za letu, zlepšený navigační systém a jiný systém identifikace vlastní-cizí IFF.


Prototyp číslo 48-08 byl také prvním MiG-29, který provedl tankování za letu, stalo se tak 16. listopadu 1995. V druhé polovině 90. let 20. století bylo 16 kusů MiG-29 (9-12B) dodaných do Malajsie upraveno na standard MiG-29SD a označeno jako MiG-29N. Úpravu provedl v letech 1997 až 1999 společný malajsko-ruský podnik ATSC (Aerospace Technology Systems Corp) v Kuantanu.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SD-9-12SD-kod-NATO-Fulcrum-A-t57614#208207 Verze : 2
V súčasnej dobe (rok 2009) ponúka výrobca letadiel MiG modernizáciu lietadiel MiG-29 z výzbroje členských štátov NATO na štandart MiG-29SD, vrátane zástavby avioniky kompatibilnej s normami NATO a ICAO podľa vlastného výberu užívateľa. Jedným zo štátov ktorý takto svoje lietadlá MiG-29 modernizoval bola aj Slovenská republika. Modernizáciu, ktorá prebiehala v rokoch 2004-2008 realizovala ruská korporácia MiG v spolupráci so slovenskými firmami v LOT Trenčín a.s. V OS SR sú tieto lietadlá označované ako MiG-29AS.


Zdroj:
www.deagel.com
http://www.migavia.ru/military/MiG_29_SD.htm
http://lenta.ru/news/2008/05/26/mig/
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SD-9-12SD-kod-NATO-Fulcrum-A-t57614#297777 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více