Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-12B)
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12Б)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-12B)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12Б)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1986-DD.MM.2002 ? Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1986-DD.MM.2002 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
269+ (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft):
- 10 (Eritrea / Eritrea)
- 70 (Indie / India)
- 36 (Irák / Iraq)
- 21 (Írán / Iran)
- 14 (Jugoslávie / Yugoslavia)
- 30 (KLDR / PDRK)
- min. 12 (Kuba / Cuba)
- 16 (Malajsie / Malaysia)
- 10 (Myanmar / Myanmar)
- 60 (Sýrie / Syria)
První vzlet:
Maiden Flight:
06.10.1977 (prototyp "901" / prototype "901")
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg 24030 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15000 kg 33069 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg 40741 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3630 kg 8003 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km 18022) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27R
6x R-60MK
6x R-73E

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 7055 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27R
6x R-60MK
6x R-73E

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:




















Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-A
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks


NATO reporting name: Fulcrum-A
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#557047 Verze : 0
MiG-29 varianta B (izdělije 9-12B)


Tato verze je obdobou verze MiG-29A (9-12A), ale byla určena pro méně spolehlivé spojence SSSR mimo země Varšavské smlouvy. Rozdíly byly v radaru N019EB a optickém systému OEPrNK-29E2, kromě toho byl použit i jiný systém identifikac vlastní-cizí. Výroba probíhala v továrně MAPO od roku 1986. Odběratelů byla celá řada: Indie, Irák, Irán, Sýrie, Jugoslávie, Kuba, Severní Korea, Myanmar (Barma), Eritrea a další státy.


Nedá se ale úplně říci, že by se jednalo o jedinou variantu - podle cílového státu a doby dodání se vybavení lišilo.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#208138 Verze : 3
V druhé polovině 90. let 20. století bylo 16 kusů MiG-29 (9-12B) dodaných do Malajsie upraveno na standard MiG-29SD a označeno jako MiG-29N. Úpravu provedl v letech 1997 až 1999 společný malajsko-ruský podnik ATSC (Aerospace Technology Systems Corp) v Kuantanu.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#208230 Verze : 2
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19994.htm

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] - Srbsko

Srbsko
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] - Irán

Irán
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] - Indie

Indie
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] - Kuba

Kuba
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#567448 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více