Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-308 | Mikoyan-Gurevich I-308 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-308 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5140 kg | 11332 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,00 m | 32ft 9,69in |
Délka: Length: | 9,83 m | 32ft 3in |
Výška: Height: | 3,23 m | 10ft 7,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,20 m2 | 195.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Kolesov RD-21 o tahu 10,30 kN s přídavným spalováním | Kolesov RD-21, thrust 2315 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1300 kg | 2866 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 965 km/h v 5000 m | 599.6 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 28 m/s | 5511.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,5 min do 5000 m | 3,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | 45932 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 830 km | 515.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon NS-37 ráže 37 mm, 35 nábojů 2x kanon NS-23K ráže 23 mm, 75 nábojů každý | 1x 37 mm NS-37 cannon, 35 rounds 2x 23 mm NS-23K cannon, 75 rounds each |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - prototyp verze MiG-9 s motory s přídavným spalováním a plně přetlakovou kabinou, přemístěna výzbroj - pro sériovovu výrobu určeno označení MiG-9M - přednost dostal MiG-15 | - |
Zdroje: Sources: | Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Якубович, Николай. Реактивные первенцы СССР: МиГ-9, Як-15, Ла-150, Ту-12, Ил-22. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-77483-8. Арсеньев, Е. Самолеты ОКБ им. А.И.Микояна, Авиация и Космонавтика 2003/01. ruslet.webnode.cz |