Mikojan-Gurevič I-225

Mikoyan-Gurevich I-225
Микоян-Гуревич И-225
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-225(5A) Mikoyan-Gurevich I-225(5A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-225(5A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-09.05.1944 1st prototype
DD.MM.1945-25.02.1945 2nd prototype
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
21.07.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3010 kg 6636 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3912 kg 8624 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
9,500 m 31ft 2in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2 219.37 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191,953 kg/m2 39.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-42FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbodmychadlem AMTK-1A, vzletový výkon 1 620 kW a 1 397 kW v h= 6 700 m, krátkodoý bojový výkon 1 618 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná AB-22B-5L průměru 3 600 mm.
Mikulin AM-42FB twelve-cylinder liquid colled Vee engine turbocharged AMTK-1A, rated at 2,170 hp, 1,874 hp at 21,982 ft and short term combat power output 2,170 hp,
driving a three-blade variable-pitch AB-22B-5L propeller of the diameter 11ft 9,75in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
610 l 134.2 UK gallons (161.15 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
726 km/h v 10000 m 451.1 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
580 km/h v 6700 m 360.4 mph in 21982 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,8 min do 10000 m 8,8 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12600 m 41339 ft
Dolet:
Range:
1300 km 807.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kanón Berezin B-20 ráže 20 mm, každý se zásobou 100 granátů. Four fixed synchronized 0.79 inch Berezin B-20 cannons with 100 rpg
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
TTD se vztahují k druhému prototypu.
Letoun 26. dubna 1945 havaroval, v říjnu 1945 byl opraven a předán do leteckého výzkumného ústavu.
The technical data refer to the 2nd prototype.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-225.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i225.html
http://ram-home.com/ram-old/i-225.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-225-t798#117414 Verze : 0
Fotografie a náčrtek pohled ze stran
Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


Mikojan-Gurevič I-225 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-225-t798#117688 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více