Název: Name: | Micubiši Ka-15 | Mitsubishi Ka-15 |
Originální název: Original Name: | 九 15 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 z celkových 21 (prototypy 1, 2, 5 a 6) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1935 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4400 kg | 9700 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7250 kg | 15984 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | 82ft 0,25in |
Délka: Length: | 16,450 m | 53ft 11,63in |
Výška: Height: | 3,685 m | 12ft 1,08in |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,000 m2 | 807.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 96,6 kg/m2 | 19.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hiro Type 91 model 2 o vzletovém výkonu 551 kW (750 k) při 2300 ot/min, v h= 0 m výkon 441 kW (600 k) Vrtule čtyřlistá MW 116 s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 180 mm | Hiro Type 91 Model 2 rated at 740 hp at 2,300 rpm for take-off and 592 hp at sea level, driving MW-116 a four-blade fixed-pitch propellers of diameter 10ft 5.2in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 805 l | 837 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v 1500 m | 195.7 mph in 4921 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,66 min do 3000 m | 9,66 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6595 m | 21637 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm kulomety byl ve třech výsuvných věžičkách, dvě na hřbetě a jedna pod trupem. 1x torpédo o hmotnosti do 800 kg nebo pumy 1x 500 kg, 2x 250 kg nebo 12x 60 kg | One flexible 0.303 in Type 92 machine-gun in each of the two retractable dorsal turrets and one retractable ventral turret Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | TTD se vztahují pouze na prototypy č. 1, 2, 5 a 6 | - |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books rok 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, teil 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X http://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm archiv autora |