Název: Name: | Micubiši J4M1 Senden B | Mitsubishi J4M1 Senden B |
Originální název: Original Name: | 局地战斗机「閃電」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt / project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3400 kg | 7496 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4886 kg | 10772 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5255 kg | 11585 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Výška: Height: | 4,100 m | 13ft 5,41in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,70 m2 | 265.87 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 197,81 kg/m2 | 40.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK9D (Ha-43-42) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 567 kW (2 100 k) při 2 900 ot./min, I. převodový stupeň kompresoru: 1 486 kW (2 020 k) v h= 1 180 m při 2 900 ot./min a II. převodový stupeň kompresoru: 1 221 kW (1 660 k) v h= 8 400 m při 2 900 ot./min. Vrtule tlačná šestilistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi MK9D (Ha-43-42) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,071 hp at 2,900 rpm for take-off, 1,992 hp at 2,900 rpm at 3,871 ft with rated low blower and 1,637 hp at 2,900 rpm at 27,560 ft with rated high blower, driving a four-blade pusher propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 704 km/h v 8000 m | 437.4 mph in 26247 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 500 km/h v 3000 m | 310.7 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 8000 m | 10,0 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm se 100 ks nábojů 2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm po 200 ks nábojů Pumový náklad: 2x 30 kg nebo 2x 60 kg | One fixed forward firing 1.81 inch Type 5 cannon in a nose mounted, 100 rounds and two fixed forward firing 0.79 inch Type 99 model 2 cannons in the nose mounted, 200 prg. Bomb load: two 66 lb or 2x 132 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 局地战斗机「閃電」- Námořní experimentální přepadový stíhací letoun typ Senden 17-Ši Ocú (B) Senden - Zářící blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno: Luke Letová vytrvalost: 2,2 h Jednalo se pouze o projekt vysokovýkonného záchytného stíhače, projekt byl ukončen po postavení zmenšené makety. | 局地战斗机「閃電」- Navy Experimental 17-Shi Otsu (B) Type Interceptor Fighter Senden Senden - Flashing Lightning. Allied Code Name: "Luke" Endurance: 2 hours 12 minutes Single-engined high-performance interceptor fighter of twin boom, pusher propeller configuration. Not proceeded further than the design stage. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/j4m.htm archiv autora |