Název: Name: | Micubiši F1M1 10-Ši | Mitsubishi F1M1 10-Shi |
Originální název: Original Name: | 一〇試水上観測機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 prototypy | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1800 kg | 3968 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2426 kg | 5348 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Výška: Height: | 4,165 m | 13ft 7,97in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,540 m2 | 317.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima Hikari 1 o vzletovém výkonu 603 kW (820 k); výkon 485 kW (660 k) v h= 3 400 m Vrtule: dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 048 mm | One Nakajima Hikari 1 rated at 809 hp for take-off at 2,150 rpm and 651 hp at 11,155 ft and 1,950 rpm, driving a two-blade propeller of diameter 10 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 630 l | 138.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 340 km/h v 3400 m | 211.3 mph in 11155 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 285 km/h v 2000 m | 177.1 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,58 m/s | 1689 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,4 min do 5000 m | 11,4 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 470 km | 292 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1070 km | 664.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumy: 2x 60 kg | Two fixed forward-firing 0.303 in Type 97 machine-guns and one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun External load: two 132 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Plovákový pozorovací letoun | Observation Seaplane |
Zdroje: Sources: | Rene J.Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-10: 087021313X. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 L+K 2/1977 Monografie Mitsubishi F1M, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/f1m.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/f1m.html www.geocities.co.jp archiv autora |