Micubiši B4M1 9-Ši

Mitsubishi B4M1 9-Shi / 三菱重工业B4M1 9试
     
Název:
Name:
Micubiši B4M1 9-Ši Mitsubishi B4M1 9-Shi
Originální název:
Original Name:
三菱製(B4M) 9试
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.08.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1934-25.08.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1935
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2000 kg 4409 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3827 kg 8437 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4080 kg 8995 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,800 m 48ft 6,7in
Délka:
Length:
9,960 m 32ft 8,1in
Výška:
Height:
3,940 m 12ft 11,1in
Plocha křídla:
Wing Area:
54,00 m2 581.25 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,87 kg/m2 14.52 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši A-4 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 533 kW (725 k).
Vrtule: dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 600 mm, nebo trojlistá kovová s penvým úhlem náběhu.
Mitsubishi A-4 fourteen-cylinder two-row radial engine at 715 hp for take-off,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 9, ¾ in.
or fixed-pitch three-bladed metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241 km/h v m 149.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
196 km/h v m 121.8 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,55 min do 3000 m 14,55 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm v trupu
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v poslední kabině
800 kg pum, nebo 1x torpédo Type 94 o hmotnosti 785 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-guns and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 for gunner.
Bpmb load: Up to 1,764 lb for pombs or torpedo Type 94.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Experimentální námořní palubní útočný letoun 9-Ši


Letová vytrvalost: 6,25 h
Experimental 9-Shi Carrier Attack Aircraft.


Endurance: 6 hours 15 minutes
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231022 Verze : 0
Mitsubishi B4M1 9-Shi


Historie:
Tento letoun vznikl na základě technických specifikací 9-Shi, kterými Kaigun Koku Hombu v roce 1934 požadovalo náhradu za již zastaralé palubní útočné letouny Type 92, známé také pod označením B3Y1. Směrnice 9-Shi byly odeslány dvěma největším výrobcům letadel, to byla jednak Mitsubishi Jukogyo K.K. v Nagoji a její rival Nakajima Hikoki K.K. v Otě. Zároveň byl ale obeslán i 1. námořní letecký arzenál v Jokosuce (Dai-Ichi Kaugun Koku Gijitsusho). Zkoušek v roce 1936 se účastnily prototypy ode všech obeslaných subjektů Mitsubishi se svým prototypem Ka-12, námořnictvem označeným B4M1, Nakajima přihlásila dva prototypy B4N1 a konečně 1. arzenál přihlásil B4Y1.
Vítězem soutěže byl vyhlášen prototyp z 1. námořního arzenálu, tento letoun navrhl tým vedený inženýrem Sanaeo Kawasakim, námořnictvo tento prototyp označilo Yokosuka B4Y1. Dai-Ichi Kaugun Koku Gijitsusho nemělo dostatečné výrobní kapacity a tak se do výroby zapojila Mitsubishi, která vyrobila 135 letadel B4Y1 a Nakajima, ta dodala 35 těchto letadel.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#301606 Verze : 0
Nemám fotografii, proto alespoň obrázek tohoto bombardéru
Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231024 Verze : 0
Zdroje:
Rene J Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 20/1986, Letadla 39-45
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231025 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/b4m.html

Micubiši B4M1 9-Ši -


Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#576656 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek prototypu B4M1
Micubiši B4M1 9-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B4M1-9-Si-t64816#231023 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více