Název: Name: | Micubiši B4M1 9-Ši | Mitsubishi B4M1 9-Shi |
Originální název: Original Name: | 三菱製(B4M) 9试 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.08.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1934-25.08.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.08.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2000 kg | 4409 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3827 kg | 8437 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4080 kg | 8995 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,800 m | 48ft 6,7in |
Délka: Length: | 9,960 m | 32ft 8,1in |
Výška: Height: | 3,940 m | 12ft 11,1in |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,00 m2 | 581.25 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70,87 kg/m2 | 14.52 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši A-4 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 533 kW (725 k). Vrtule: dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 600 mm, nebo trojlistá kovová s penvým úhlem náběhu. | Mitsubishi A-4 fourteen-cylinder two-row radial engine at 715 hp for take-off, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 9, ¾ in. or fixed-pitch three-bladed metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 241 km/h v m | 149.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 196 km/h v m | 121.8 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,55 min do 3000 m | 14,55 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm v trupu 1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v poslední kabině 800 kg pum, nebo 1x torpédo Type 94 o hmotnosti 785 kg. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-guns and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 for gunner. Bpmb load: Up to 1,764 lb for pombs or torpedo Type 94. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Experimentální námořní palubní útočný letoun 9-Ši Letová vytrvalost: 6,25 h | Experimental 9-Shi Carrier Attack Aircraft. Endurance: 6 hours 15 minutes |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |