Název: Name: | Micubiši A6M2-K | Mitsubishi A6M2-K |
Originální název: Original Name: | 零式练习战斗机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1943-DD.08.1945 21st Naval Aviation Workshop, Omura DD.05.1944-DD.08.1945 Hitachi Aircraft Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1943-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 236 - Dai-Nijuichi Kaigun Kokusho 272 - Hitači 508 – celkem | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1819 kg | 4010 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2334 kg | 5146 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2627 kg | 5792 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 9,150 m | 30ft 0,24in |
Výška: Height: | 3,535 m | 11ft 7,16in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,438 m2 | 241.52 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 104,00 kg/m2 | 21.3 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1C Sakae 12 (Ha-32-12), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) a 699 kW (950 k) v h= 4 200 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo HS CS 40B s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm. | Nakajima NK1C Sakae 12 (Ha-32-12) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 927 hp for take-off and 937 hp at 13,780 ft, driving a three-blade Hamilton-Sumitomo HS CS 40B metal constant-speed propeller of the diameter 9ft 6,17in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 595 l | 131 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 476 km/h v 5600 m | 295.8 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 4200 m | 195.7 mph in 13780 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,92 min do 6000 m | 7,92 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10180 m | 33399 ft |
Dolet: Range: | 1384 km | 860 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji na hlaveň Pumový náklad: 2x 60 kg, při sebevražedných akcích 1x 250 kg. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the upper fuselage decking, 500 rpg. Bomb load: UP to 264 lbs bombs (two 132 lb bombs). Sinclude missions one 551 lb bomb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Type Zero Carrier Fighter Model 11-21, No.55, 1995-11, BunrinDo Co., Ltd., No ISBN. Adam Jarski a Waldemar Pajdosz, Seria: Monografie Lotnicze Numer 7, Mitsubishi A6M Zero, Wydanie III, AJ-Press, Gdaňsk, 1995, ISBN 83-86208-25-2 Krzysztof Janowicz, Kagero Famous Airplanes 4 - Mitsubishi A6M2-N "Rufe", Kagero, Sandomierz, 2004, ISBN 83-89088-42-8 http://www.airwar.ru/enc/fww2/a6mn.html http://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm archiv autora |