Název: Name: | Micubiši A5M4-K | Mitsubishi A5M4-K |
Originální název: Original Name: | 二式練習用戦闘機(A5M4-K) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 21st Naval Aviation Workshop, Omura | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 103 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1263 kg | 2784 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1671 kg | 3684 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1822 kg | 4017 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,655 m | 25ft 1,37in |
Výška: Height: | 3,237 m | 10ft 7,43in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 95,90 kg/m2 | 19.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima Kotobuki 41 or 41 KAI, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 526 kW (715 k) a 577 kW (785 k) v h= 2 800 m. Vrtule trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 980 mm. | Nakajima Kotobuki 41 or 41 KAI nine-cylinder air-cooled radial, rated at 705 hp for take-off and 774 hp at 9,842 ft, driving a three-blade konstant-speed propeller of the diameter 9ft 9,31in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 l | 72.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 433 km/h v 3160 m | 269.1 mph in 10367 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v 3000 m | 226.8 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9830 m | 32251 ft |
Dolet: Range: | 650 km | 403.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 二式練習用戦闘機(A5M4-K) – Ni-šiki renšū-jō sentō-ki – Námořní cvičný stíhací letoun Type 2 Několik A5M4-K bylo použito jako sebevražedné, přední sedadlo žáka bylo zakryto plátnem a pod trup byla zavěšena puma o hmotnosti 100 kg. | 二式練習用戦闘機(A5M4-K)- Ni-shiki renshū-yō sentō-ki – Navy fighter-trainer Type 2 |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude, L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |