Název: Name: | Micubiši 2MB2 - Waši | Mitsubishi 2MB2 Washi |
Originální název: Original Name: | 三菱 鷲型試作軽爆撃機 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.12.1925 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1925-DD.12.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1925 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3640 kg | 8025 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,000 m | 65ft 7,39in |
Délka: Length: | 9,782 m | 32ft 1,1in |
Výška: Height: | 4,460 m | 14ft 7,6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 64,00 m2 | 688.912 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 56,20 kg/m2 | 11.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši typ Hi (Hispano-Suiza) o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a max. výkon 441 kW (600 k) v optimální výšce. Vrtule kovová, dvoulistá Reed s pevným úhlem náběhu. | Mitsubishi Type Hi (Hispano-Suiza) twelve-cylinder water-cooled vee engine, rated at 444 hp for take-off and 600 hp at optimal level, driving a two-blade metal Reed fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 210 km/h v 0 m | 130.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | 80.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní části kabiny a 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun podlahovou štěrbinou. Pumový náklad: do 800 kg | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in nose, One flexible rearward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun rear cockpit and one flexible 0.303 inch Vickers machine-gun firing through ventral hatch. Bomb load: Up to 1,763 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 三菱 鷲型試作軽爆撃機 - Micubiši Waši-gata šisaku kej bakugeki-ki - Micubiši Waši prototyp lehkého bombardéru Waši - Orel (jap.) Letová vytrvalost: 3,0 h | 三菱 鷲型試作軽爆撃機 - Mitsubishi Washi-gata shisaku kei bakugeki-ki - Mitsubishi Washi-type Experimental Light Bomber Washi - "Eagle" Endurance: 3 hours In 1925, the Japanese Army made a request to Nakajima, Kawasaki and Mitsubishi to develop a Japanese built light bomber. Mitsubishi requested the services of Dr Alexander Baumann, a professor at Stuttgart University, to supervise the project. Chief designer was Nobushiro Nakata and assisted him Satsuo Tokunaga |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1981. www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/bww1/1mt1n.html archiv autora |