Messerschmitt Me 323 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 323 E-1 Messerschmitt Me 323 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 323 E-1
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1943-DD.MM.1944 Messerschmitt AG, Leipheim /
DD.02.1943-DD.MM.1944 Messerschmitt AG, Obertraubling /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
56
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
10 + 120
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
29000 kg 63934 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
48000 kg 105822 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
50500 kg 111333 lb
Rozpětí:
Wingspan:
55,00 m 180ft 5,34in
Délka:
Length:
28,15 m 92ft 4,26in
Výška:
Height:
9,60 m 31ft 5,94in
Plocha křídla:
Wing Area:
300,00 m2 3229.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
160,00 kg/m2 32.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
6
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14R o vzletovém výkonu 868 kW/1180 k Gnome-Rhône 14R, take-off power 1164 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
10740 l 2362 Imp gal / 2837 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
252 km/h v ? m 156.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2 m/s 393.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 1000 m 16 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1300 km 807.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm na přídi
2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm na hřbetě
2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm v bocích trupu
2x kulomet MG 151/20 ráže 20 mm ve věži EDL 151 na křídle
2x flexible 13 mm MG 131 machine gun in the nose
2x flexible 13 mm MG 131 machine gun amidships
2x flexible 13 mm MG 131 machine gun in beam positions
2x 20 mm MG 151/20 machine gun in a EDL 151 wing-mounted turret
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
užitečné zatížení: 10000 kg payload: 22046 lb
Zdroje:
Sources:
Kempski, Benedykt. Szybowiec/samolot transportowy Me 321/323 Gigant, TBiU Nr.160. Bellona, Warszawa 1993. ISBN 83-11-08302-9.
Dabrowski, H.-P. Messerschmitt Me 321/323 - Giganten der Luft, Waffen-Arsenal, 1993.
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
Schwarz, Karl. Transport-Riese, Teil 2, Klassiker del Luftfahrt 2007/01.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-323-E-1-t180139#528672 Verze : 0
www.aviarmor.net

Messerschmitt Me 323 E-1 -


Messerschmitt Me 323 E-1 -


Messerschmitt Me 323 E-1 -


Messerschmitt Me 323 E-1 -


Messerschmitt Me 323 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-323-E-1-t180139#528673 Verze : 0
www.aviarmor.net

Messerschmitt Me 323 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-323-E-1-t180139#528674 Verze : 0
Poslední provozuschopná letadla Me 323 Gigant za II. světové války s největší pravdopodobností skončila na českém území ve Skutči. Luftwaffe u Transportních eskader TG 1 až TG 5 k 31.12.1944 vykazuje u 16./TG 4 (IV./TG 4) jen 12 ks provozuschopných Me 323.


Na předávacím protokolu letiště Skuteč z 21.05.1945 je seznam letadel, na němž je i uvedeneno 11 ks Me 323 jako válečná kořist Rudé armády. Seznam obsahuje také popis stavu, v jakém jsou stroje přebírány. Soupis ruského důstojníka udává celkem 11 ks Me 323, z toho je 1 ks poškozen z 10 %, 4 ks poškozeny z 50 % a 6 ks ze 100 %.


Při porovnání oficiálního stavu letadel Me 323, dle Luftwaffe, z 31.12.1944 a uvedeného předávacího protokolu ze Skutče je možné konstatovat, že letiště ve Skutči bylo posledním místem ve II. sv. válce, kde přistálo posledních 11 ks provozuschopných Me 323 Gigant. Ostatní vyrobené kusy byly během II. sv. války všechny zničeny. Pozoruhodné na výše uvedeném zjištění také je, že se jedná o ojedinělý typ letadla, který v tak malém počtu přečkal II. sv. válku.


Zdroj: www.bauer917.mzf.cz - kapitola Identifikace Me323, předávací protokol poskytlo Muzeum ve Skutči.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-323-E-1-t180139#559851 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více