Název: Name: | Messerschmitt Me 309 V4 | Messerschmitt Me 309 V4 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 309 V4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.07.1943 Messerschmitt AG, Augsburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.07.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1943 4th prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5879 kg | 12961 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,040 m | 36ft 2,64in |
Délka: Length: | 9,460 m | 31ft 0,43in |
Výška: Height: | 3,900 m | 12ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,60 m2 | 178.68 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 354,156 kg/m2 | 72.54 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a bojový výkon 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m s přidaným vstřikem paliva do kompresoru (Notleistung). Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Daimler-Benz DB 605 A twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated 1,455 hp for take-off, combat power 1,529 hp at 6,890 ft with Notleistung, driving a three-blade constant-speed type propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 770 l | 166.077 UK gallons (199.45 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 579 km/h v 2000 m | 359.8 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,25 min do 4000 m | 5,25 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11400 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MK-108 ráže 30 mm střílející osou vrtule, 65 granátů, 2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm uložených nad motorem, 2x pevný kulomet MG 131 ráže 13 mm v kořenech křídel a 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech | One fixed forward-firing 1.18 inch MK-108 cannon firing axis of the propeller with 65 rounds, two fixed forward-firing 0.51 inch MG 131 machine-guns mounted above the engine, two fixed forward-firing 0.51 inch MG 131 machine-guns mounted in a roots wings and two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannons mounted in the wing roots on the outside of MG 131. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Me-309 představoval stíhačku s těžkou výzbrojí, jeho výkony byly nedostačující. | - |
Zdroje: Sources: | Robert Jackson, Infamous aircraft : dangerous designs and their vices, Barnsley, South Yorkshire, Pen & Sword Aviation, 2005, ISBN 1-84415-172-7. Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5464-4. http://www.luftarchiv.de/.../me309.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_309 http://www.aviastar.org/air/germany/me-309.php www.militaryfactory.com http://pro-samolet.ru/.../854-messerschmitt-fighter-me-309 http://www.airwar.ru/enc/fww2/me309.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 309 V4 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |