Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 E-1 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 E-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1938-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg / DD.MM.1939-DD.MM.194R Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel / DD.MM.1939-DD.MM.19RR Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / DD.MM.1939-DD.MM.1940 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben / DD.MM.193R-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1938-DD.08.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1183 (1083 Bf 109 E-1 / 100 Bf 109 E-1/B): Bayerische Flugzeugwerke: 14 E-1 (W.Nr.: 1791-1804) Fieseler-Werke: 447 E-1 (W.Nr.: 3171-3299, 6001-6318) + 61 E-1/B (W.Nr.: 6319-6401) Focke-Wulf: 90 E-1 (W.Nr.: 4001-4090) AGO: 80 E-1 (W.Nr.: 3300-3379) Arado: 442 E-1 (W.Nr.: 3380-3364, 3854-3919) + 49 E-1/B (W.Nr.: 4801-4975) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2010 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2505 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,87 m | |
Délka: Length: | 8,64 m | |
Výška: Height: | 2,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 A-1 (Daimler-Benz DB 601 A-0) - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 555 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8150 m | |
Dolet: Range: | ~600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů 2x kulomet MG 17 v křídle, každý 500 nábojů + Bf 109 E-1/B: 1x SC 250 4x SC 50 96x SD 2 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46 Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bf 109 E-1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bf 109 E-1/B
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#63300Verze : 0
Boční řez verzí Bf 109 E-1
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384611Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
Kompletní 6-ti pohled na ranné verze Bf 109 E-1
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384613Verze : 0
ICE
MOD
.
Bf 109 E-1 "žlutá 3", jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | II. skupina Stíhací eskadry 52 [1939-1945] |
Základna | Špýr |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bf 109 E-1 "žlutá 3", jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612615Verze : 0
Rad
MOD
.
Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Balfanz, Wilfried |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 53 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612625Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Na Messerschmittu s označením "žlutá 3" létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 E-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Heydrich, Reinhard |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | žlutá 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 77 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR duben - květen 1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na Messerschmittu s označením "žlutá 3" létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#402731Verze : 0
Rad
MOD
Messerschmitt Bf 109 E-1 ze sestavy III./JG 20 krátce před vzletem, 1939.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373957Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Přestávka v bojové činnosti během francouzského tažení, květen 1940. Messerschmitt Bf 109 E-1 na snímku pochází z řad 8./JG 2.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373958Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.