Main Menu
User Menu

Melkor

Diskuse
Komentare k clankum tohoto autora ...
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#42915Verze : 0
MOD
v tom článku o Heydrichovi postrádám takový malý detail o jeho působení na východní frontě v kabině Bf 109 a jeho cca 50 bojových letech za což obdržel EK II a EK I.
jinak je to dobrý článek.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#45030Verze : 0
MOD
O tom, že létal na východní frontě jsem věděl, ale nenapadlo mě jak to do toho článku zakomponovat Crying or Very sad, ale fakt dík za hodnocení, od takovýho veterána jako jsi ty to má velkou váhu.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#45144Verze : 0
Někdy v 70. létech jsem byl na návštěvě u kamaráda, zažraného kitaře, který mi ukazoval model modré Bf 109 E s červeným bleskem podél a tvrdil, že je to model Heydrichova stroje. Laughing
Melkor se zmiňuje, že mu bylo nabídnuto místo učitele plachtění, ale nikdy nikde jsem se nesetkal s jakýmkoli údajem o tom, kdy se naučil lítat bezmotorově, natož motorově. Vím sice, že v polovině 20. let se ve středním Povolží učili piloti Reichswehru lítat, ale to je tak vše. Confused
Má někdo potřebné informace? Díky
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#47175Verze : 0

Citace - Fantan :

Někdy v 70. létech jsem byl na návštěvě u kamaráda, zažraného kitaře, který mi ukazoval model modré Bf 109 E s červeným bleskem podél a tvrdil, že je to model Heydrichova stroje. Laughing
Melkor se zmiňuje, že mu bylo nabídnuto místo učitele plachtění, ale nikdy nikde jsem se nesetkal s jakýmkoli údajem o tom, kdy se naučil lítat bezmotorově, natož motorově. Vím sice, že v polovině 20. let se ve středním Povolží učili piloti Reichswehru lítat, ale to je tak vše. Confused
Má někdo potřebné informace? Díky



no nevím jestli to doma všechno dohledám, protože tu jednotku u které v roce 1941 z letišť Východního Pruska létal si z hlavy nepamatuji. Ale o tom článku nebyla o zvláštní kamufláži ani zmínka. Jelikož tam nebyl přidělen, ale pouze hostoval pochybuji o tom že by mu byl přidělen osobní stroj, ale že dostával přidělen zrovna ten který byl volný takže osobně bych se klonil spíše ke standartní kamufláži.
Nestli si to dobře pamatuji tak to bylo v některém starém ročníku Letectví+kosmonautika - ale netroufám si říci ve kterém a jestli ho doma ještě najdu.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#47191Verze : 0
MOD
Četl jsem o tom že létal na začátku východního tažení v pár knihách. Nikde však žádné přesné údaje. Model tohoto stroje(Bf-109)jsem viděl.Nějaká česká firma na něj dělá "dekály".Osobně se však domnívám,že akce byly raději samotným Heydrichem utajovány,jelikož nechtěl riskovat zákaz letů. Přece jenom propaganda by v případě jeho sestřelu a zajetí měla asi co dělat.A to prý i sestřelený byl a musel překonat frontu...!A nebo si to Heydrich všechno vymyslel.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#47194Verze : 0
Taky je možné, že se všichni pleteme. Heydrich - jak vysvítá z dokumentu, který o něm šel na Discovery - byl důstojníkem Kriegsmarine a po čestném soudu byl odtud vyhozen.
Pak se živil jako instruktor plachtění - rozuměj yachtingu - tedy nikoli létání na větroních.
Tohle tam tvrdili a dokonce tam byly i nějaké záběry z toho plachtění - nebylo poznat, jestli na nich byl sám Reinhard, nebo šlo o ilustraci - spíš, protože kdo by ho byl tenkrát filmoval!
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65659Verze : 0
To Fantan nepletou se Haydrich měl opravdu odlétáno několik bojových letů na východní frontě - tan dokument co jsi viděl měl minimálně dva díly. Viděl jsi obadva?
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65661Verze : 0

Citace - dav :

To Fantan nepletou se Haydrich měl opravdu odlétáno několik bojových letů na východní frontě -



těch bojových letů bylo přes 50
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65665Verze : 0
MOD
Ale páni generálové, nezlobte se na mne, já přece netvrdím, že bojově nelétal - naopak, pokud vím, jako první jsem tady napsal, že kamarád mi ukazoval kit Bf 109 s "jeho" kamufláží.
Šlo o to, že učil plachtění, což jsem já pochopil jako bezmotorové létání, ale ve skutečnosti (protože to byl předtím námořní důstojník) šlo o jízdu na plachetnici - tedy dovednost, kterou z původní profese mít musel.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65675Verze : 0
To Fantan: to že létal bezmotorově tady tvrdíš jenom ty a pak napíšeš že my se pleteme tak si v tom udělej jasno. Protože krom tebe nikdo nic o bezmotovém látání nenapsal.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65679Verze : 0
Tak pozor, nic jsem tady netrvdil!
Napsal jsem (lze si přečíst v originále):"Melkor se zmiňuje, že mu bylo nabídnuto místo učitele plachtění, ale nikdy nikde jsem se nesetkal s jakýmkoli údajem o tom, kdy se naučil lítat bezmotorově, natož motorově."
To přece není tvrzení, nebo ano? A protože o tom nikdo nic nevěděl, zapomněl jsem na to. Dneska jsem hledal jiný svůj příspěvek a přitom jsem narazil na tohle. No a protože ten Heydrich šel na Discovery nedávno, chtěl jsem svůj dotaz - tedy přesněji nesprávné pochopení toho, co bylo uvedeno - uvést na pravou míru. Já totiž učitele jachtingu ještě neviděl, kdežto instruktorů plachtění (bezmotorového létání) znám moře. Proto se mi to takhle spojilo.


Je ale zvláštní, že nikde v jeho životopise (ani v tom pořadu na Discovery) není uvedeno, jak se dostal k lítání, notabene do kabiny bojové stíhačky.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65690Verze : 0

Citace - Fantan :

Taky je možné, že se všichni pleteme. Heydrich - jak vysvítá z dokumentu, který o něm šel na Discovery - byl důstojníkem Kriegsmarine a po čestném soudu byl odtud vyhozen.
Pak se živil jako instruktor plachtění - rozuměj yachtingu - tedy nikoli létání na větroních.
Tohle tam tvrdili a dokonce tam byly i nějaké záběry z toho plachtění - nebylo poznat, jestli na nich byl sám Reinhard, nebo šlo o ilustraci - spíš, protože kdo by ho byl tenkrát filmoval!



Pokud si přečteš všechny příspěvky před tímto citovaným tak zjistíš, že o bezmotorém létání krom tvého příspěvku není ani jediný, tudíš tvoje věta že se všichni pleteme se dá stáhnout jen na jedno, na motorové létání - už ?
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65694Verze : 0
Myslím že se hádáte celkem zbytečně, kamufláž Heydrichova stroje je celkem běžně známa, není na ní červený blesk, ale na místě kde normálně bývá označení (tedy před křížem) je runa S, zřejmě jako vysoký činovník měl osobní stroj, navíc znalost létání nebyla u nacistických špiček zase tak vzácná. Heydrich mělo opravdu nějaký (vyšší) počet letů a podle některých podkladů snad i nějaké sestřely, to je celkem dost zpochybňováno a tvrdí se že jde jen o propagandu. Pokud se pamatuju článek kdysi vyšel v PKR včetně kamufláže a popisu. myslím že tam i citovali letce jednotky u které "hostoval" a ti z něj nebyli nadšeni. Nezapomeňte že šlo o východní frontu v době kdy němci měli převahu ve vzduchu, takže asi nebezpečí nebylo až tak velké. Myslím že důvodem bylo právě získání EK, za kancelářskou práci by ho totiž nedostal.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65698Verze : 0
Heydrichova letecká kariéra :


Poľsko 1939- ako záložný dôstojník-palubný strelec u neznámej jednotky-rozporuplné tvrdenia o tejto jeho boj.činnosti.


Následne po pilotnom výcviku a získaní diplomu,nastúpil do stíhacieho výcviku u Jagdfliegerschulle vo Werneuchene SZ od Berlína(1939-40).Lietal na Bf-109 D.Heydrich bol,slovami jeho inštruktora oberleutnant Franka-Wernera Rotta : ,,Veľmi problematický žiak."


V polovici 4/1940-Nórsko-pod Rottovým dozorom. II./JG77.6.Staffel-Bf-109 E,letisko Trondheim-Vaernes.Zakrátko odišiel do štábu II.skupiny lietajúcej z Kristiansad-Kjevik...v Nŕsku zotrval 4-6 týždňov.
13.5.1940 neskúsený Heydrich zrušil pri štarte pridelenú Bf-109 E-1 a utrpel ľahšie zranenie ľavej ruky.Nedosiahol žiaden zostrel.Obdržal Bronzovú frontovú let.sponu a EK II.


6/1941 - sev.Nemecko I./JG1 vo Wangerooge.ktorá bola nasadená do PVO ríše.Hliadkoval i nad Holandskom.Lietal na Bf-109 E-7 W.Nr.5188(runové S).Nepôsobil tu dlho-mal ďalšiu kolíziu na zemi.


7/1941 - SSSR-odletel z Nemecka osobným Bf-109 E-7 napriek Himmlerovmu zákazu.Letisko v Balti,južný front,II./JG 77.Lietal načierno v hodnosti mjr.22.7.1941 pri hliadkovom lete nad mostom pri Jampole bol jeho Bf-109 E-7 W.Nr.3765 zasiahnutý protiliet.paľbou a musel núdzovo pristáť na území nikoho.Podarilo sa mu dostať do vlastných línií a na druhý deň sa jeho letecká kariéra ukončila.Vrátil sa do Berlína,kde si ho podal Himmler.Nedosahol žiaden zostrel,počet boj.letov je neznámy.Obdržal EK I a Striebornú frontovú let.sponu.



*zdroj HPM 3/95
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65844Verze : 0
MOD
Díky Brano, zřetelně máš v archivu větší pořádek než já Smile. Já to co jsem psal dělal z hlavy a o jeho působení v Norsku a Holandsku jsem netušil.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#65859Verze : 0
melkor, mohol si aj viac napisat o tej tzv.pequotskej vojne:) nie je to ta, kde kuzelnik Pope vyhnal belochov a vycistil od nich cele svoje uzemie? aspon tak si matne vzpominam (cely pribeh ma ale sirsiu genezu, vratane osobnych dovodov tohto samana, nejakej tej zrady, skratka vsetkeho co k spravnemu pribehu patri), inak Popeho zvrhli, lebo sa potom zacal spravat ako biely monarcha - to viete poturcenec horsi Turka...


ja len, ze si to nerozsiris? Smile))
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#69125Verze : 0
V tej peqotskej vojne ide o vojnu kuzelnika Popeho, ktory vyhnal belochov zo svojho uzemia??? (hadam sa nemylim), dalo by sa to rozpisat aj viac Melkor Smile) mimochodom je to skutocne skvely pribeh obsahujuci vsetko, co ma dobry pribeh mat vratane zrady, premeny hlavneho hrdinu...
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#69136Verze : 0
Důležitá (a v článku bohužel nezmíněná) skutečnost je, že "trestné výpravy" na Pequoty v roce 1637 se zúčastnily na straně anglických kolonistů i dva domorodé kmeny - Mohykáni a Narragansetové. Mohykáni původně tvořili s Pequoty jeden národ, avšak počátkem 17.století se rozdělili na národy dva: jeden pro- (Mohykáni) a druhý protianglický (Pequotové). Během Pequotské války byli Mohykáni a Narraganseti vedeni náčelníkem Uncasem. Celkové ztráty na pequotské straně přesáhly 700mrtvých.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#72092Verze : 0
Nemohly by články Italské spolubojující vzdušné síly dostat smysluplnější název? (např. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945). Další připomínku bych měl k rozsahu článků. Nevím kolik budou mít pokračování, ale rozsah jednoho dílu by se hodil spíše na forum než klasický článek na www.valka.cz.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#73176Verze : 0
MOD
Ten duvod je spatne interpretovan.


Hasso se zodpovidal pred Schwurgericht in Duessoldorf v roce 1959.
Zaloba: Hasso nechal v zime 1943 jednoho vojaka (19 let) zastrelit, nebot byl na hlidce prekvapen ruskym pruzkumem a opustil v uteku stanoviste, aniz by sve kamarady alespon vystrelem varoval. Der Gruppenfuehrer und 6 Kameraden padly do zajeti, z toho 4 byly pozdeji nalezeny zastreleni a oloupeny o osobni veci a osaceni. Vojensky soud toho vojaka odsoudil za zbabelost pred nepritelem k preveleni k Bewährungbataillon (trestna jednotka). Ale Hasso chtel udelat Exempel a prosadil svou. Ten vojak byl zastrelen pro vystrahu pred nastoupenou jednodkou.
Soud ho odsoudil na 18 mesicu vezeni.


Muj dodatek: Typickej priklad honby na carodejnice v povalecnem Nemecku.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74116Verze : 0
Martine, clanek ma jeste dve pokracovani, vcetne toho, co jsem daval na web vcera, takze ten rozsah je podle meho OK.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74134Verze : 0
MOD
Všechny chyby, které jste v "článcích" našly nejdou na mojí hlavu, jsou to pouze překlady, které mi dal k dispozici Schlange, jestli někdy napíšu plnohodnotný článek, tak to vzhledem k eskapádě s Heydrichem bude až za hodně dlouho.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74241Verze : 0

Citace - Admin :

Martine, clanek ma jeste dve pokracovani, vcetne toho, co jsem daval na web vcera, takze ten rozsah je podle meho OK.



OK, ale co ten název?
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74252Verze : 0
MOD
No, Whisky Rebelion taky není zrovna dlouhý článek...
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74904Verze : 0
MOD

Citace - Aubi :

No, Whisky Rebelion taky není zrovna dlouhý článek...



jde o překlady textů, které pro překlady z AJ nabídl Admin na foru. - překlady jsou stejně dlouhé jako originály.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74922Verze : 0
MOD
Aha, dík za vysvětlení.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#74946Verze : 0
MOD
Samozrejme se nebranime jakekoliv autorske cinnosti vedouci k rozsireni techto clanku Smile Very Happy Very Happy Presto tyto clanky povazuji za jedny z nejhodnotnejsich, protoze pokryvaji temata, o kterych se u nas temer nic, a povetsinou VUBEC nic nevi, a proto jsem zvolil formu prekladu byt i slovnikovych hesel, abychom o tom neco meli Smile
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#75002Verze : 0
MOD

Citace - Martin Smíšek :

Nemohly by články Italské spolubojující vzdušné síly dostat smysluplnější název? (např. Italské letectvo na straně Spojenců 1943 - 1945).

Súhlasím s Martinom a aj ja mám návrh na premenovanie článku, konkrétne článok
Válka s Čínou - www.valka.cz.
Všade to je pod menov Boxerské povstanie v Číne alebo Povstanie boxerov, takto je to aj v Přehlede všech ozbrojených konfliktů, takže podľa mňa by sa tento článok mal premenovať.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#75270Verze : 0
MOD
Přejmenováno a prolinkováno.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#75335Verze : 0
MOD
No, tie indianske vojny dosť dobre pokryli českí amerikanisti zvlášť Stingl (ale aj iní), okrem toho existuje v češtine aj široká prekladová literatúra na túto tému, paradoxne niekedy si autori strašne protirečia v takých základných veciach ako sú názvy kmeňov:)
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#76615Verze : 0
Mám jen malou poznámku k článku o Hughu Godefroeovi. Nemyslím si, že může být považován za holandské eso. Měl sice holandské předky, ale byl Kanaďan a soužil u kanadských jednotek. A většinu svého života strávil v Kanadě. Za nejúspěšnějšího holandského stíhače bývá nejčastěji uváděn J. Van Arkel.
URL : https://www.valka.cz/Melkor-t12641#88114Verze : 0