Macchi C.205V Veltro

III° Serie
     
Název:
Name:
Macchi C.205V Veltro serie III. Macchi C.205V Veltro Series III
Originální název:
Original Name:
Macchi C.205V Veltro III° Serie
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1943-DD.05.1944 Aeronautica Macchi SpA, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.05.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
150 (MM.92153 - MM 92302) série III


První vzlet:
Maiden Flight:
19.04.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2581 kg 5690 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3408 kg 7513 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3900 kg 8598 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m 34ft 8,54in
Délka:
Length:
8,850 m 29ft 0,43in
Výška:
Height:
3,488 m 11ft 5,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2 180.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
202,86 kg/m2 41.55 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp at take off.
Driving three blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
435 l 96 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
629 km/h v 7200 m 390.8 mph in 23622 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
475 km/h v 6000 m 295.2 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,95 m/s 3730.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,47 min do 5000 m 4,47 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11200 m 36745 ft
Dolet:
Range:
642 km 398.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1040 km 646.2 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech, 250 granátů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 370 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 2x 160 kg.
Two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon mounted in the wings, 250 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper cowling, 370 rpg.
Bomb load: two 353 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Macchi MC205V Veltro představoval prozatímní řešení do draku MC202 byl instalován výkonný motor Daimler Benz DB 605A.


Potřeba zvýšení výkonů u italských stíhaček byla řešena dvěma různými přístupy, první, ten jednodušší, spočíval v zástavbě motoru DB 605 do původního draku letounu MC.202. Řešení to bylo pouze prozatímní, při kterém konstruktéři využili shodných rozměrů tohoto motoru se starším motorem DB 601. První let byl proveden dne 19. dubna 1942, Při porovnávacích testech bylo zjištěno, že křídla jsou malá a letoun ztrácí své dobré vlastnosti s přibývající výškou.
Druhý přístup byl založen na podstatnějších úpravách draků letadel označených jako „Serie 5“, sem patří stíhačky Reggiane Re.2005, Fiat G.55 a Macchi C.205N Orione.


MC205V byl zařazen do výroby spolu s Fiatem G.55/0. Po malé sérii I a takřka nevyráběné sérii II začala výroba významné Serie III, spolu se zavedením této subverze do výroby, byly provedeny změny ve výzbroji letounu, neúčinné kulomety Breda-SAFAT ráže 7,7 mm byly nahrazeny německými kanóny MG 151/20.


Motorů Fiat RA 1050 RC58 Tifone byl stálý nedostatek a tak se zpožďovala i výroba letadel. Po kapitulaci Itálie, pokračovala výroba MC205V na severu Itálie. Letouny MC205V byly požívány i německou Luftwaffe.
The Macchi M.C.205V Veltro (Greyhound) was an interim design for a fighter produced by matching the fuselage of the M.C.202 with the Daimler Benz DB 605A engine.


Two different approaches were taken to getting the DB 605 into service in a frontline fighter. The quickest approach was the one that produced the M.C.205V, and saw the new engine installed in a standard M.C.202. The composite aircraft made its maiden flight on 19 April 1942, by which time it had already been ordered into production. This faith in the new design was justified, for the new aircraft kept most of the manoeuvrability of the M.C.200 and M.C.202 while gaining performance from the new engine.


The second approach was to order the design of a whole series of new aircraft based on the DB 605, the Serie 5 fighters. These aircraft included the Reggiane Re.2005, Fiat G.55 and Macchi C.205N Orione.


The M.C.205V was ordered into production with Macchi and Fiat. None of the Fiat aircraft (Serie II) were ever completed, as the factory was flattened by Allied bombing in December 1942. The Macchi built Serie I aircraft were armed with two 0.5in machine guns in the nose and two 0.303in machine guns in the nose, while the Serie III replaced the 0.303in guns with 0,79in cannon.


The M.C.205V was good enough to be used by the Luftwaffe, equipping a single fighter Gruppe, and was the best Italian fighter aircraft designed during the Second World War to be produced in any numbers.


Zdroje:
Sources:
William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN.
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
www.ilvolo.it
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205.html
www.flugzeuginfo.net
http://www.aviastar.org/air/italy/macchi_c-205.php
archiv autora

Macchi C.205V Veltro - Trojpohled

Trojpohled
Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#380361 Verze : 0
a tady....
Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#48182 Verze : 0
Kamufláž bez "kouřových prstýnků".
Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#48183 Verze : 0
Macchi C.205V (MM9546/97-2) byl vyroben firmou Breda modifikací stroje C.202 série X.
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#372313 Verze : 0
.
Macchi C.205V Veltro - Macchi C.205 ze stavu 97. Squadriglie, 9. Gruppo, 4. Stormo caccia terrestre Italského spojeneckého letectva se v červnu 1944 nacházel na letišti Nuova u Termoli. Letoun je kamuflován pískovou barvou na horních a bočních plochách, přes kterou jsou nastříkané ostrůvky tmavě zelenou barvou. Spodní plochy kryje světlá šedá.

Macchi C.205 ze stavu 97. Squadriglie, 9. Gruppo, 4. Stormo caccia terrestre Italského spojeneckého letectva se v červnu 1944 nacházel na letišti Nuova u Termoli. Letoun je kamuflován pískovou barvou na horních a bočních plochách, přes kterou jsou nastříkané "ostrůvky" tmavě zelenou barvou. Spodní plochy kryje světlá šedá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#396448 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více