Main Menu
User Menu

Macchi C.205V Veltro

III° Serie

     
Název:
Name:
Macchi C.205V Veltro serie III.
Originální název:
Original Name:
Macchi C.205V Veltro III° Serie
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.08.1943-DD.05.1944 Aeronautica Macchi SpA, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.05.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
150 (MM.92153 - MM 92302) série III


První vzlet:
Maiden Flight:
19.04.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2581 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3408 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3900 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m
Délka:
Length:
8,850 m
Výška:
Height:
3,488 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
202,86 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
435 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
629 km/h v 7200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
475 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,95 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,47 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11200 m
Dolet:
Range:
642 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1040 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech, 250 granátů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 370 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 2x 160 kg.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Macchi MC205V Veltro představoval prozatímní řešení do draku MC202 byl instalován výkonný motor Daimler Benz DB 605A.


Potřeba zvýšení výkonů u italských stíhaček byla řešena dvěma různými přístupy, první, ten jednodušší, spočíval v zástavbě motoru DB 605 do původního draku letounu MC.202. Řešení to bylo pouze prozatímní, při kterém konstruktéři využili shodných rozměrů tohoto motoru se starším motorem DB 601. První let byl proveden dne 19. dubna 1942, Při porovnávacích testech bylo zjištěno, že křídla jsou malá a letoun ztrácí své dobré vlastnosti s přibývající výškou.
Druhý přístup byl založen na podstatnějších úpravách draků letadel označených jako „Serie 5“, sem patří stíhačky Reggiane Re.2005, Fiat G.55 a Macchi C.205N Orione.


MC205V byl zařazen do výroby spolu s Fiatem G.55/0. Po malé sérii I a takřka nevyráběné sérii II začala výroba významné Serie III, spolu se zavedením této subverze do výroby, byly provedeny změny ve výzbroji letounu, neúčinné kulomety Breda-SAFAT ráže 7,7 mm byly nahrazeny německými kanóny MG 151/20.


Motorů Fiat RA 1050 RC58 Tifone byl stálý nedostatek a tak se zpožďovala i výroba letadel. Po kapitulaci Itálie, pokračovala výroba MC205V na severu Itálie. Letouny MC205V byly požívány i německou Luftwaffe.
Zdroje:
Sources:
William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN.
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
www.ilvolo.it
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205.html
www.flugzeuginfo.net
https://www.aviastar.org/air/italy/macchi_c-205.php
archiv autora

Macchi C.205V Veltro - Trojpohled

Trojpohled
Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#380361Verze : 0
MOD
a tady....
Macchi C.205V Veltro -


Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#48182Verze : 0
Kamufláž bez "kouřových prstýnků".
Macchi C.205V Veltro -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#48183Verze : 0
Macchi C.205V (MM9546/97-2) byl vyroben firmou Breda modifikací stroje C.202 série X.
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
Macchi C.205V Veltro - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#372313Verze : 0
MOD
.
Macchi C.205V Veltro - Macchi C.205 ze stavu 97. Squadriglie, 9. Gruppo, 4. Stormo caccia terrestre Italského spojeneckého letectva se v červnu 1944 nacházel na letišti Nuova u Termoli. Letoun je kamuflován pískovou barvou na horních a bočních plochách, přes kterou jsou nastříkané ostrůvky tmavě zelenou barvou. Spodní plochy kryje světlá šedá.

Macchi C.205 ze stavu 97. Squadriglie, 9. Gruppo, 4. Stormo caccia terrestre Italského spojeneckého letectva se v červnu 1944 nacházel na letišti Nuova u Termoli. Letoun je kamuflován pískovou barvou na horních a bočních plochách, přes kterou jsou nastříkané "ostrůvky" tmavě zelenou barvou. Spodní plochy kryje světlá šedá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205V-Veltro-t106552#396448Verze : 0
MOD