Macchi C.201

Macchi MC.201
     
Název:
Name:
Macchi C.201 Macchi C.201
Originální název:
Original Name:
Macchi C.201
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1941 MM.436 později přeznačen MM.8616
DD.09.1941 MM.437 později přeznačen MM.8617
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg 4299 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2385 kg 5258 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m 34ft 8,54in
Délka:
Length:
8,190 m 26ft 10,43in
Výška:
Height:
3,510 m 11ft 6,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2 180.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
141,96 kg/m2 29.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček,
Fiat A.74 RC.38, fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 858 hp at 2,520 rpm for take-off,
driving a three-blade constant-speed Piaggio P.1001 metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
313 + 83 l interní
2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné
69 UK gallons + provision for 18 UK gallons of auxiliairy fuel
2x 44 or 66 UK gallons drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
512 km/h v 4500 m 318.1 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
455 km/h v 6000 m 282.7 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8740 m 28675 ft
Dolet:
Range:
570 km 354.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý. Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine-gun in the upper fuselage decking, 370 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
5. ledna 1938 Regia Aeronautica (italské letectvo) povolila konstruktérovi Ing. Mario Castoldimu další vývoj stíhacího letounu Macchi C.200, který byl nově označen jako C.201. Úpravy se týkaly aerodynamiky letounu, upraveno bylo kapotování motoru a snížena byla kabina. Do letadla měl být inatalován výkonnější motor Fiat A.76 R.C.40, jeho vývoj nebyl nikdy ukončen a tak se oba letouny nakonec dočkaly zástavby motorů, kterými byly poháněny řadové Macchi C.200, provedené aerodynamické úpravy přinesly zisk na rachlosti 7 km/h a zhoršení výhledu pilota z kabiny. As an answer to a 5 January 1938 request by the Regia Aeronautica for a C.200 replacement, Aermacchi proposed the C.201, with a revised fuselage and new Fiat A.76 R.C.40 engine with 1,000 hp. Two prototypes were ordered. The first flew on the 10 August 1940, still with the less powerful engine A.74.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64
L+K 15/1985, Letadla 39 – 45, Václav Němeček
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382563 Verze : 0
     
Název:
Name:
Macchi C.201 (motor Fiat A-76 RC.40) Macchi C.201 (engine Fiat A-76 RC.40)
Originální název:
Original Name:
Macchi C.201 (con motore Fiat A-76 RC.40)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
SA Aeronautica Macchi, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1949 kg 4297 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2395 kg 5280 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m 34ft 8,54in
Délka:
Length:
8,180 m 26ft 10,05in
Výška:
Height:
3,510 m 11ft 6,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2 180.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,56 kg/m2 29.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A-76 R.C.40 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 736 kW (1 000 k).
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček.
Fiat A.74 R.C.40, fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 960 hp for take-off,
driving a three-blade constant-speed Piaggio P.1001 metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
313 + 83 l interní a 2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné 69 UK gallons plus provision for 18 UK gallons of auxiliairy fuel and 44 or 66 UK gallons in two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
550 km/h v 4400 m 341.8 mph in 14436 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
460 km/h v 6000 m 285.8 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý. Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine-gun in the upper fuselage decking, 370 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Výkony jsou pouze vypočtené. All performances are only calculated.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
http://www.samoloty.ow.pl/str221.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382567 Verze : 0
Historie:
Letoun začal vznikat v roce 1938 jako náhrada za právě dokončovaný C.200, ze kterého vycházel. Hlavní změnou byla štíhlejší střední část trupu s kabinou usazenou níže a plánovaná instalace nového motoru Fiat A.76 R.C.40 s předpokládaným výkonem 1 000 k. Vše ostatní zůstalo shodné s C.200.


Problém způsobil motor, jehož vývoj se protahoval a nikdy nebyl dokončen. V srpnu 1940 tak byl prototyp (ev.č. MM.436) zalétán s motorem A.74 použivaným u sériových C.200. Zlepšení výkonů a vlastností proti standardním C.200 však bylo malé a letoun se sériově nestavěl.


Pramen:
L+K 12/2001
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210106 Verze : 0
Macchi C.201 (M.M.436)
Macchi C.201 - http://www.finn.it/regia/html/seconda_guerra_mondiale01.htm

www.finn.it
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210108 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více