M18 (těžká mostová souprava)

Dry Support Bridge M18
Mechanizovaná mostová souprava M18
Vývoj mechanizované mostové soupravy začal u předchůdce firmy Williams Fairey Engineering Limited (dále WFEL) v roce 1996. V roce 2001 získala firma WFEL objednávku na dodávku mostních sestav pro US Army. Vojskové zkoušky prodělal mostní systém v roce 2002 v texaském Fort Hood a další následovaly v roce 2003 ve virginském Ford Avenue. Mimo území USA byly mostové soupravy M18 poprvé nasazeny v roce 2003 v Iráku. V současnosti používá US Army tyto mostové soupravy v Jižní Koreji a Německu.


Popis
- charakteristika: výsuvná mostová souprava
- výrobce: WFEL, Stockport, Velká Británie
- název mostové soupravy v US Army: Dry Support Bridge Systems M18
- zkratka mostové soupravy v US Army: M18 DSB
- rok výroby: od 2003
- vyroben neznámý počet souprav (v roce 2006 asi 58)


Skládaný výsuvný most
- název: Modular Bridge M19 DSB
- zkratka: M19 DSB


Automobilní mostový pokladač
- název: Laucher Vehicle M1975 (chassis Oshkosh M1075)
- zkratka: M1975 LV


Automobilní transportér mostních dílů
- armádní název: Common Bridge Transporter M1977 (chassis Oshkosh M1075)
- armádní zkratka: M1977 CBT


Přívěs
- název: Palletized Load System Trailer M1076
- zkratka: M1076 PLS


Sestava M18 pro překlenutí jedné 40 m překážky:
1x most M19,
1x pokladač M1975,
2x přepravník M1977,
3x přívěs M1076.


Sestava M18 pro překlenutí 46 m překážky:
1x most M19,
1x pokladač M1975,
3x přepravník M1977,
4x přívěs M1076.


Základní technické údaje:


Most M19
- obsluha: 8 osob
- doba položení: do 90 minut
- délka mostu: 48 m (pro překážky do 46 m)
- šíře mostovky: 4,3 m
- únosnost mostu:
- pro pásová vozidla: 70 až 80 Mg (t) v rozestupech po 20 m
- pro kolová vozidla: 96 až 100 Mg (t) v rozestupech po 20 m
- převýšení překážek: ± 3 m na vzdálenost 40 m


Varianty sestav M19
- délka mostu: 26 m pro překážku do 24 m
- délka mostu: 32 m pro překážku do 30 m
- délka mostu: 36 m pro překážku do 36 m
- délka mostu: 48 m pro překážku do 46 m


Automobilní pokladač M1975 (chassis Oshkosh M1075)
Rozměry za pochodu:
- délka: 12 m
- šířka: 2,98 m
- výška: 3,99 m
- úhel nájezdu: 40°
- úhel sjezdu: 60°
- svah: 25 % (12,25°)
- hmotnost: 39 Mg (t)
- přepravní rychlost na silnici: 64 až 88 km/h
- v terénu: až 30 km/h
- dojezd: až 640 km


Mechanická mostová souprava může pracovat v tepelném rozmezí -29°C až + 49°C.
Mechanickou mostovou soupravu lze skladovat při teplotě v rozsahu -46°C až + 49°C.


Zdroj
US Army: TB 5-5420-279-14, armádní oběžník, rok vydání 2003, ISBN nemá
US Army: TM 5-5420-279-10, armádní příručka, rok vydání 2004, ISBN nemá
US Army: TM 5-5420-279-23, armádní příručka, rok vydání 2004, ISBN nemá
US Army: TM 5-5420-279-23P, armádní příručka, rok vydání 2006, ISBN nemá
US Army: TM 5-5420-279-24P, armádní příručka, rok vydání 2003, ISBN nemá
WFEL Limited: DSB - Dry Support Bridge, firemní prospekt, rok vydání 2009, ISBN nemá


Internet
blog.electricbricks.com
contracting.tacom.army.mil
http://kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/4067
http://kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/4068
www.arl.army.mil
www.dtic.mil
www.globalsecurity.org
www.wfel.com
www.wfel.com
M18 (těžká mostová souprava) - Foto via kr.blog.yahoo.com

Foto via kr.blog.yahoo.com
M18 (těžká mostová souprava) - Foto via WFEL.

Foto via WFEL.
M18 (těžká mostová souprava) - Foto via us. TM 5-5420-279-24P, strana 222.

Foto via us. TM 5-5420-279-24P, strana 222.
M18 (těžká mostová souprava) - Foto via blog.electricbricks.com

Foto via blog.electricbricks.com
URL : https://www.valka.cz/M18-tezka-mostova-souprava-t103893#373355 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více