M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice)

M110A2 (203 mm heavy self-propelled howitzer)
Howitzer, Heavy, Self-Propelled, 8-inch, M110A2
     
Název:
Name:
M110A2 M110A2
Originální název:
Original Name:
Howitzer, Heavy, Self-Propelled, 8-inch, M110A2
Kategorie:
Category:
těžká samohybná houfnice heavy self-propelled howitzer
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1980-DD.MM.19RR Bowen-McLaughlin-York Inc., West Manchester Township
DD.MM.1982-DD.MM.1986 Arsenal du Matériel Mécanique et de l'Armement, Rocourt
DD.MM.1983-DD.MM.19RR Komatsu Ltd., Komatsu
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1977-DD.MM.19RR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
konverze M110 a M107, také možná nová produkce / conversions of M110 and M107, also possible new production
201 Komatsu
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
28350 kg 62500 lb
Celková délka:
Overall Length:
10732 mm 35 ft 2 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3150 mm 10 ft 4 in
Celková výška:
Overall Height:
3145 mm 10 ft 3 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
442 mm 1 ft 5 ⅜ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Detroit Diesel 8V71T
- vznětový, vidlicový, dvoutaktní, přeplňovaný
- počet válců: 8
- maximální točivý moment: 1329 Nm při 1700 ot/min
Detroit Diesel 8V71T
- diesel, V-type, two-stroke, supercharged
- number of cylinders: 8
- maximum torque: 980 lb.ft at 1700 rpm
Výkon:
Power:
302 kW při 2300 ot/min 405 bhp at 2300 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Allison XTG-411-2A
- automatická převodovka
- počet stupňů: 4 + 2
Allison XTG-411-2A
- automatic gearbox
- number of gears: 4+2
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h 34 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
523 km 325 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1.83 m 72 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1.02 m 40 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.07 m 42 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
houfnice M201A1
- ráže: 203 mm
- náboje: 2 kusy
- maximální dostřel:
-- 22900 m (M106 HE / M509A1 HE)
-- 17200 m (M404 HE)
- náměr: -2° až +65°
- odměr: 60°
- bojová rychlost střelby: 1,5 ran za minutu
howitzer M201A1
- calibre: 8 in
- ammunition: 2 rounds
- maximum range:
-- 25044 yd (M106 HE / M509A1 HE)
-- 18810 yd (M404 HE)
- elevation: -3° to +75°
- traverse: 60°
- combat rate of fire: 1.5 rounds per minute
Vedlejší:
Secondary:
puška M16A1 ráže 5,56 mm
8 granátů
5.56mm Rifle M16A1
8 grenades
Uživatelské státy:
User States:













?













?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Sheridan: A History of the American Light Tank. Volume 2. Presidio Press, Novato 1995. ISBN: 0-89141-570-X.
Foss, Christopher F. Jane's Armour and Artillery 1994-95. Jane's Information Group, Coulsdon 1990. ISBN: 0-7106-1154-4.
http://afvdb.50megs.com/usa/8insphm110.html
URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#723899 Verze : 0
M110A2
Královské vojenské muzeum v Bruselu, 2003





URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#3106 Verze : 2
Turecké M110 sa presúvajú v rámci operácie Olivová ratolesť v susedstve Sýrskeho Afrínu, 29.01.2018, 36°23'00.00"N 36°32'00.00"E


URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#591474 Verze : 1
M110A2 doplnění informací Shocked
Zavedena 1978
Bojová váha 28,400 kg (28,350 kg jiný zdroj)
Osádka 13 ks 5+8
Střelec nalevo lafety
Střelec napravo lafety
Dva nabíječi napravo lafety (vedle nabíjecího zařízení) jeřábu
Řidič nalevo vepředu
8 nosičů na munici
Houfnice 8" M210A1
Lafeta M158
Zásoba munice 2 ks
Max.dostřel 30 000 m (RAP)
Rychlost střelby max. 3 rány/min. standartně 1 rána 2 minuty
Náměr -2 až +60° (+2 jiný zdroj)
Max. rychlost zvedání hlavně 6°/sec
Odměr 60° 30° nalevo 30° napravo ručně nebo hydraulicky
Max. rychlost otáčení hlavně 8°/sec
Délka bez houfnice 6 459 mm
Délka houfnice čnící před vozidlo 4272 mm
Délka celkem 10 730 mm
Šířka 3150 mm (3200 mm jiný zdroj)
Výška s houfnicí v cestovní poloze 3145 mm
Světlá výška podlahy vozidla 442 mm
Výška střelecké pozice 2000 mm
Specifický tlak podvozku 0.821kg/cm² (0,8 kg/cm² jiný zdroj)
Rozchod pásů 2692 mm
Výška hnacího kola vrch 1240 mm


Motor: General Motors 8V71T, 8 válců, přeplňovaný diesel, V motor
Váha motoru 1107,7 kg
Obsah 9308 cm²
Kompresní poměr 17:1
Převodovka Allison XTG-411-2A, 4 rychlosti vpřed, 2 vzad
Váha převodovky 1084,1 kg
Rychlosti: R1 6,4 km/h, R2 11,3 km/h, 1 - 8,1 km/h, 2 - 14,5 km/h, 3 - 27,4 km/h, 4 - 54,7 km/h
Generátor 24 V 300A (kontrola volt. regulátor)
Baterie 4 ks po 12 V seriově-paralerní zapojení
Okruh činnosti 523 km (325 mil)
Max. rychlost 54,7 km/h
Výkon motoru: Net: 345k při 2300rpm Gross: 405k při 2300rpm
Kroutící moment: Net: 895 ft-lb při 1600rpm Gross: 980 ft-lb@1700rpm
Obsah nádrže 980 l (984 l jiný zdroj)
Palivo: 40 cetanů
DF-A ( NATO F-56) (-65°C až -32°C)
DF1 ( -32°C až -7°C)
DF2 (-7°C až + 64°C)
Motorový olej max. 36 l min. 26,5 l
Převodovkový olej max.72 l min. 45 l
Pomocná zařízení max. 4,3 l min. 3,8 l
Hydraulika max. 102 l
Chladící kapalina 90,8 l
Řízení mechanické
Brzdy vícekotoučové


Max. tloušťka pancíře ( korby) 13 mm
Pancíř: válcovaná homogenní ocel
Brodění 1,1 m (1,07 m jiný zdroj)
Příkop 1,8 m (1,9 m jiný zdroj)
Stěna 1 m ( 1,07 m jiný zdroj)
Svah 60%
M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


M110A2 (203mm těžká samohybná houfnice) -


URL : https://www.valka.cz/M110A2-203mm-tezka-samohybna-houfnice-t267373#47577 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více