Lublin R-XX

     
Název:
Name:
Lublin R-XX Lublin R-XX
Originální název:
Original Name:
Lublin R-XX
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1935
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4000 kg 8818 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6000 kg 13228 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,40 m 83ft 4in
Délka:
Length:
15,90 m 52ft 1,98in
Výška:
Height:
6,10 m 20ft 0,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2 807.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus IIL2 o vzletovém výkonu 474 kW/644 k
čtyřlistá dřevěná vrtule, později
třílistá kovová vrtule
Bristol Pegasus IIL2, take-off power 635 hp
four-bladed wooden propeller, later
three-bladed metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1680 l 370 Imp gal / 444 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,8 m/s 551.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na přídi
1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na hřbetě
možnost nést pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm pod trupem


1x 700kg torpédo nebo
6x 100kg puma
1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun in the nose
1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun amidships
provision for flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage


1x 1543 lb torpedo
6x 221 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- torpédový bombardér konstruovaný částečně podle vzoru Fokkeru T-IV, od října 1935 testován u Námořního leteckého oddílu
- objednána série 6 upravených R-XXA, po zahájení prací v listopadu 1935 opět zrušena, což napomohlo krachu firmy
- po znárodnění firmy opět objednány jako LWS-1, kvůli přípravě stavby LWS-6 Zubr byly nakonec opět zrušeny
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Morgala, Andrzej. Samoloty w polskim lotnictwie morskim. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1985. ISBN 83-206-4078-8.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542710 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html

Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542711 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html

Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542712 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html

Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542713 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více