Loire-Nieuport LN.10

     
Název:
Name:
Loire-Nieuport LN.10 Loire-Nieuport LN.10
Originální název:
Original Name:
Loire-Nieuport LN.10
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.07.1939 Société nationale des constructions aéronautiques de l'Ouest, Saint-Nazaire /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.07.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
21.07.1939
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9970 kg 21980 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12950 kg 28550 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
27,00 m 88ft 6,99in
Délka:
Length:
18,10 m 59ft 4,6in
Výška:
Height:
6,70 m 21ft 11,77in
Plocha křídla:
Wing Area:
90,00 m2 968.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14R-01 o výkonu 1177 kW Gnome-Rhône 14R-01, power 1578 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
400 km/h v 5000 m 248.5 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
286 km/h v ? m 177.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
3200 km 1988.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm na hřbetě
1x pohyblivý dvojitý kulomet Darne ráže 7,5 mm v přídi
1x pohyblivý dvojitý kulomet Darne ráže 7,5 mm pod trupem


5x 235kg hlubiná puma, nebo
3x 410kg puma, nebo
2x 750kg torpédo
1x flexible 20 mm Hispano-Suiza HS-404 cannon amidships
1x flexible twin 7,5 mm Darne machine gun in the nose
1x flexible twin 7,5 mm Darne machine gun under the fuselage


2x torpedo or
5x 518 lb depth charge or
3y 904 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.aviafrance.com/1074.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404
http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_et_Rh%C3%B4ne
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251053 Verze : 0
Loire-Nieuport LN-10



Historie :
Temto zajímavý plovákový letoun, vznik na požadavek francouzkého námořního letectva. V roce 1935 vypsalo, právě francouzké námořní letectvo ( Aéronavale ), soutěž na bombardovácí letoun, schopný nést jak klasické pumy, tak i torpéda. Firma Loire-Nieuport se do této soutěže přihlásila se svým projektem LN-10. Prototyp vyrobený firmou Loire-Nieuport v Saint-Nazaire, poprvé vzlétl 21. července 1939. Po prvních zkušebních letech, bylo na letounu provedeno několik konstrukčních změn. V průběhu roku 1939, byl prototyp přelétnut do zkušebního ústavu CEPA ( Commission d´Experience Pratique d´Aéronautique ) v Saint Raphael. Proběhlo několik zkušebních letů, po kterých zkušební ústav CEPA upozornil výrobce, na špatnou stabilitu letounu za letu. Prototyp byl poté přelétnul zpátky do Saint-Nazaire, a na letounu se opět provedly konstrukční změny ( zvětšení směrovek). Už v průběhu zkoušek, ztratilo námořní letectvo o tento typ letadel zájem, a tím vlastně celý projekt LN-10 odsoudilo k zániku. I přesto však firma dál pokračovala ve vývoji a testování prototypu, ten měl na konci května 1940 projít poslední letovou zkouškou. K ní však nikdy nedošlo, a jediný vyrobený prototyp byl raději zničen, aby nepadl do německých rukou.
Letoun Loire-Nieuport LN-10 byl jednoplošný plovákový bombardér celokovové konstrukce. Křídla měla při čelním pohledu tvar písmene W a do každého z nich, byla umístněna velká palivová nádrž, každá o objemu 2 130 litrů. Letoun měl dva velké celokovové plováky umístněné pod křídly, přímo nad plováky byly na vzpěrách, šikmo nad křídly umístněny motorové gondoly. V každé z nich byl čtrnáctiválcový vzduchem chlazený dvouhvězdicový motor, typu Gnome-Rhone 14R-01 o výkonu 1 600 koní. Motory poháněly třílisté stavitelné vrtule. Rychlost letounu byla 400 km/h a rychlost cestovní 286 km/h. Osádku letounu tvořilo 7 osob, dva piloti, dva střelci, navigátor, palubní mechanik a v neposlední řadě radista. Letoun byl vyzbrojen pohyblivým kanónem Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm, který byl umístněn ve hřbetní střelecké věži typu SAMM AB15. Dále pak byl vyzbrojen čtveřicí pohyblivých kulometů Darne ráže 7,5 mm, dva kulomety byly umístněny v prosklené přídi a další dva ve střeleckém stanovišti pod trupem. Letoun unesl náklad 1 600 kg pum nebo torpéd do vzdálenost 3 200 km. Pumový náklad mohl být různý, buď pět hlubinných pum o váze 235 kg, tří pum o váze 410 kg, anebo dvou torpéd o váze 750 kg.



Zdroje :
http://www.aviafrance.com/1074.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404
http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_et_Rh%C3%B4ne
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251052 Verze : 0
Loire-Nieuport LN-10


Zdroje :
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html

Loire-Nieuport LN.10 -


URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251054 Verze : 0
atf40.forumculture.net

Loire-Nieuport LN.10 -


URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#504843 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více