Lioré et Olivier LeO 455

Lioré et Olivier LeO 455Ph
     
Název:
Name:
Lioré et Olivier LeO 455 Lioré et Olivier LeO 455
Originální název:
Original Name:
Lioré et Olivier LeO 455
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Est, Villacoublay /
DD.MM.1945-DD.MM.1950 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Est, Marignane
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 + 8 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
03.12.1939 LeO 455 No.1
22.01.1944 LeO 455 No.2
22.10.1945 LeO 455 No.3
14.04.1947 LeO 455Ph No.1
Osádka:
Crew:
?
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7774 kg 17139 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11650 kg 25684 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,520 m 73ft 10,61in
Délka:
Length:
17,170 m 56ft 3,98in
Výška:
Height:
5,240 m 17ft 2,3in
Plocha křídla:
Wing Area:
68,00 m2 731.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14R o výkonu 919 kW Gnome-Rhône 14R, power 1233 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 5000 m 323.1 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- údaje odpovídají prototypu z r. 1939
- první dva stroje byly bombardovací, další tři konverze byly použity k motorovým testům u firmy SNECMA, a posledních pět konverzí sloužilo k leteckému snímkování u Institut Géographique Nationale (tyto měly navíc i odlišně oválné směrovky)
-
Zdroje:
Sources:
Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Larivière, Paris 1986.
Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
Danel, Raymond. The Lioré et Olivier LeO 45 Series, Profile No.173. Profile Publications, Leatherhead 1967.
www.historyofwar.org
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-455-t42246#500638 Verze : 0
Lioré et Olivier LeO 455, LeO 455Ph

Prototyp LeO 455.01 mal prvý vzlet dňa 3. 12. 1939. Používal výkonnejšie motory Gnome Rhone 14R s dvojstupňovým turbokompresorom. Tento prototyp bol zničený na zemi po vypuknutí bojov v máji 1940 pri bombardovaní. V priebehu vojny, pri obnovenej výrobe LeO 451 a úpravách LeO 451T boli vyrobené ďalšie dva kusy lietadla LeO 455. Osud prvého sa mi nepodarilo zistiť, druhé lietadlo LeO 455 bolo v roku 1944 zabavené Nemeckom a odvezené na testy do Rechlinu. Tu sa po ňom stopy strácajú. Po ukončení vojny v roku 1945 konečne nadišiel čas na dokončenie vývoja LeO 455. Nové lietadlá ale neboli vyrábané, na prestavbu boli použité už vyrobené a používané LeO 451. Z LeO 451, č. N.601, N.499 a N.500 boli vyrobené LeO 455 č. N.3, N.4 a N.5. Tieto tri lietadlá boli následne používané firmou SNECMA (výrobca leteckých motorov) na testovanie motorov Gnome Rhone 14R. Testy prebiehali v júni 1947 v Villacoublay a Villaroche. Použitím dvojstupňového turbokompresoru dosahoval výkon motorov 1335 hp vo výške 2500 m a 1225 hp vo výške 6700 m.
Ďalších päť lietadiel LeO 451 bolo upravených na štandart LeO 455 od roku 1948 do júna 1950. Lietadlá boli vybavené špeciálnou fotografickou výstrojou a dostali označenie LeO 455Ph ( photographigue ). Boli očíslované 1 až 5 a s registračnými značkami F-BBLD, F-BBTM, F-BBTN, F-BBTO a F-BCAG lietali v 3. Esc. GEP (Groupe d'Escadrilles Photographiques) v prospech IGN (Institut Geographique Nationale) do roku 1956, keď boli vyradené.
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-455-t42246#166334 Verze : 0
LeO 455 vo farbách Luftwaffe
Lioré et Olivier LeO 455 - LeO 455 vo farbách Luftwaffe (airwar.ru)

LeO 455 vo farbách Luftwaffe (airwar.ru)
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-455-t42246#166338 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více