Lavočkin LaGG-3 (66. série)

Lavochkin LaGG-3
Лавочкин ЛаГГ-3
     
Název:
Name:
Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3
Originální název:
Original Name:
Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1943-DD.06.1944 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1943-DD.06.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2480 kg 5467 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2990 kg 6592 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3190 kg 7033 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,060 m 10ft 0,46in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,62 m2 189.66 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,69 kg/m2 34.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
452 l 99.5 UK gallons or 119.5 US gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
591 km/h v 3500 m 367.2 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s 2952.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m 32152 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm mezi válci motoru, 120 granátů a
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 220 nábojů
Pumový náklad: 6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 50 kg puma FAB-50 pod křídly
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and
one fixed forward-firing 0.5 inch UBS synchronized machine-gun left uper engine, 220 rounds.
Bomb load: Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 110 lb bombs FAB-50
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. -
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1.
Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9
http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-66.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html
www.airpages.ru
http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-66-serie-t33516#121731 Verze : 0
Historie: v roce 1942 vzniká další vývojový stupeň LaGG-3, za pomoci výkonějšího motoru, dalšího odlehčení konstrukce a mírného aerodynamického zlepšení (čelní štítek, zatahovací ostruha a odstranění boulí nad motorem) je dosaženo opět vyššího výkonu. Palebnou sílu pomohl udržet kanón MP 20 a jeden kulomet UBS. Stroj se vyráběl jako etalon 1943.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-66-serie-t33516#121741 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek LaGGu-3 etalon 1943.
Lavočkin LaGG-3 (66. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-66-serie-t33516#121742 Verze : 0
Raritná fotografia LaGG-3 66. série, fotografovaný v lete 1943 na Severnom Kaukaze.
Stroj patril do 88. IAP a na zvislej chvostovej ploche nesie, na vtedajšie sovietske zvyklosti, nezvyklé trojmiestne trupové číslo 932 s neobvykle hrubými číslicami. Na trupe je nápis v gruzínštine "Sovietske Gruzínsko" (საბჭოთა საქართველო - Sabtchota Sakartvelo)


Na druhej fotografii je stroj rovnakej jednotky, opäť s trojmiestnym číslom na chvostovej ploche. Na trupe je rovnaký nápis v gruzínštine, ako na predchádzajúcom lietadle.


histomil.com
Mellinger, G.: LaGG and Lavochkin Aces of World War 2, Osprey Aircraft of the Aces-56, 2007, 978 1 84176 609 6

Lavočkin LaGG-3 (66. série) -


Lavočkin LaGG-3 (66. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-66-serie-t33516#535092 Verze : 9
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více