Název: Name: | Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 | Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1943-DD.06.1944 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1943-DD.06.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2480 kg | 5467 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2990 kg | 6592 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3190 kg | 7033 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,060 m | 10ft 0,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,69 kg/m2 | 34.76 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 452 l | 99.5 UK gallons or 119.5 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 591 km/h v 3500 m | 367.2 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | 2952.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | 32152 ft |
Dolet: Range: | 650 km | 403.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm mezi válci motoru, 120 granátů a 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 220 nábojů Pumový náklad: 6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 50 kg puma FAB-50 pod křídly | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and one fixed forward-firing 0.5 inch UBS synchronized machine-gun left uper engine, 220 rounds. Bomb load: Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 110 lb bombs FAB-50 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-66.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html www.airpages.ru http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm archiv autora |