Název: Name: | Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 | Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1941-DD.MM.1942 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi DD.MM.1941-DD.MM.1942 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2610 kg | 5754 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3280 kg | 7231 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,810 m | 32ft 2,22in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,060 m | 10ft 0,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,15 kg/m2 | 38.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PA kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 750 kW (1 020 k) při 2 600 ot./min při plnicím tlaku 950 mm Hg (1,25 atm), bojový výkon 1. převodová rychlost kompresoru 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot./min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm) a bojový výkon 2. převodová rychlost kompresoru 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m při 2 700 ot./min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm). Vrtule: trojlistá stavitelná VIŠ-61P o průměru 3 000 mm | Klimov VK-105PA twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,006 hp at 2,600 rpm boost 18.37 psi for take-off, 1,085 hp at 2,700 rpm at 6,562 ft, boost rated 17.6 psi for combat power 1st speed of compressor and 1,036 hp at 2,700 rpm at 13,123 ft boost 17.6 psi for combat power 2nd speed of compressor, driving a three-bladed variable-pitch propeller VISh-61P of 9ft 10.11in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 452 l | 99.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 549 km/h v 5000 m | 341.1 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,80 m/s | 1929.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | 30512 ft |
Dolet: Range: | 870 km | 540.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón ŠVAK ráže 20,0 mm (120 granátů) 1x kulomet UBS ráže 12,7 mm (220 nábojů) 2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm (po 325 nábojích) 4X raketová střela RS-82 pod křídly nebo 2x 100 kg puma FAB-100 | One 0.79 in SchVAK fixed forward-firing cannon in a moteur instalation with 120 round and one 0.5 in UBS fixed forward-firing machine gun, with 220 round and two 0.300 in ShKAS fixed forward-firing machine guns, 325 rpg 4x 3.23in RS-82 rockets, or 2x 100kg (FAB-100) bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny 8. série byly vyráběny od prosince 1941. Tyto stroje již nenesly kulomety ŠKAS s kanón ŠVAK byl nahrazen kanónem VJa ráže 23 mm Motor Klimov VK-105PA se od motoru VK-105P odlišoval pouze bezplovákovým karburátorem K-105PA Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-4.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html www.airpages.ru http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm archiv autora |