M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281)

M 28 Räder-Raupen-Kampfwage, GKF.281
     
Název:
Name:
M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281) M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281)
Originální název:
Original Name:
M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen, neskôr GKF.281
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen /
DD.MM.192R-DD.MM.192R ? AB Landsverk, Landskrona
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 prototypov
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
7000 kg 15432 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
max. 10 mm (?) max. 10 mm (?)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Daimler-Benz1) - prvé tri vozidlá
Büssing NAG2) - zvyšné tri vozidlá
Daimler-Benz1) - First three vehicles
Büssing NAG2) - Last three vehicles
Výkon:
Power:
501) / 702) kW při ? ot/min 67.11) / 93.92) bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
463)/234) km/h 28.63)/14.34) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
3,7 cm kanón (200 nábojov) 3,7 cm cannon (200 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
1x guľomet kalibru 7,9 mm (2.000 nábojov) 1x machine gun cal. 7,9 mm (2.000 rounds)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
3) Maximálna rýchlosť na kolesách.
4) Maximálna rýchlosť na pásoch.
3) Maximum speed when run on the wheels.
4) Maximum speed when using its tracks.
Zdroje:
Sources:
Roddy MacDougall, Darren Neely - Nürnberg's Panzer Factory: A Photographic Study, Panzerwrecks, rok vydania 2013, ISBN: ISBN 10: 1908032065 ISBN 13: 9781908032065
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 8, Malé státy Evropy 1919-1945, vydavateľstvo Ares, ISBN: 978-80-86158-54-9
URL : https://www.valka.cz/M-28-Raeder-Raupen-Kampfwagen-GKF-281-t213773#600850 Verze : 0
V roku 1927 zaujal na výstave DGL (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft) v Dortmunde traktor inžiniera Otta Merkera. V dôsledku toho nariadil Generálporučík Ludwig Ritter von Radlmaier (ministerstvo Reichswehr) vývoj ťažkého kolesovo-pásového vozidla určeného pre armádu.
Vývoj bojových vozidiel v Nemecku bol oklieštený Verssailskou zmluvou a preto nemecké orgány a firmy hľadali rôzne možnosti ako vývoj tejto vojenskej techniky kamuflovať inou činnosťou a v iných štátoch. K tomuto účelu sa hodila švédska firma Landsverk, ktorá sa koncom roka 1920 ocitla takmer v bankrote bola zachránená nemeckými investíciami Gutehoffnungshütte Aktienverein für Bergbau und Hüttenbereich Oberhausen (GHH). Keďže nemecké aktivity nemohli byť po prehratej 1. svetovej vojne, bola investícia krytá holandskou spoločnosťou. Získali tak 50 % akcií a získali značný vplyv na chod továrne. Firma sa stala bielym koňom vo vývoji nemeckej obrnenej techniky. Vo vývoji tohoto kolesovo-pásového tanku sa uplatnili znalosti Otta Merkela, ktorý sa v roku 1927 stal hlavným inžinierom vo firme Maschinnenfabrik Esslingen. Firma bola známa podporou nacistického hnutia už od jeho začiatkov. O konštrukcii tohoto kolesovo-pásového tanku nie je dostupných veľa informácií. Prototyp sa mal postaviť v Maschinnenfabrik Esslingen, no celkovo sa uvádza postavenie až šiestich vozidiel. Či boli vyrobené na nemeckom území alebo vo Švédsku je otázne. Predpokladám, že všetky ani neboli plnohodnotné bojové tanky, ale len podvozky a pravdepodobnejšie je, že vznikli vo Švédsku. Vyrobené vozidlá prešli v roku 1930 testovaním v Kame v Sovietskom zväze. Po skúškach sa pravdepodobne vrátili do Švédska. Keďže išlo o získanie skúseností tento typ bol len pokusným projektom a priazeň nemeckých orgánov si nezískal. Samotná koncepcia kombinovaného kolesovo-pásového podvozku bola síce zaujímavou, no slepou uličkou vývoja tankov. Švédi využili skúsenosti s týmto typom a získané skúsenosti uplatnili pri vývoji švédskej obrnenej techniky (Landsverk L-30, či Landsverk L-80).


Roddy MacDougall, Darren Neely - Nürnberg's Panzer Factory: A Photographic Study, Panzerwrecks, rok vydania 2013, ISBN: ISBN 10: 1908032065 ISBN 13: 9781908032065
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 8, Malé státy Evropy 1919-1945, vydavateľstvo Ares, ISBN: 978-80-86158-54-9
www.aviarmor.net
www.wikidata.org

M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281) -


M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281) -


M 28 Räder-Raupen-Kampfwagen (GKF.281) -


URL : https://www.valka.cz/M-28-Raeder-Raupen-Kampfwagen-GKF-281-t213773#600852 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více