Název: Name: | Nakadžima Kotobuki 2 KAI 3 | Nakajima Kotobuki 2 KAI 3 |
Originální název: Original Name: | 中島 寿2型改3 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1931 | |
Použití: Use: | A5M2a | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 9 | |
Hmotnost: Weight: | 350 kg | 772 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1021 mm | 3ft 4,2in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1280 mm | 4ft 2,39in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 146 mm | 5,75in |
Zdvih: Stroke: | 180 mm | 7,09in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 24,1 l | 1470.67 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 87 | Gasoline with an octane rating 87 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátory | carburetors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 5,8 : 1 | 5,8 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým, jednorychlostním, odstředivým kompresorem. | Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 441.3 kW při 2300 ot/min | 592 bhp at 2300 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 441,3 kW (600 k) při 2 300 ot/min, nominální: 367,75 kW (500 k) při 2 100 ot/min / rpm v h= 2 500 m, maximální: 507,5 kW (690 k) při 2 300 ot/min v h= 3 250 m při plnícím tlaku 0,133 baru. Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil pro každý válec. | Power output: Take-off: 592 hp at 2,300 rpm Nominal: 493 hp at 2,100 rpm at 8,202 ft. Combat: 681.5 hp at 2,300 rpm at 10,663 ft at +1.934 psi. Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder |
Zdroje: Sources: | http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm http://ja.wikipedia.org/wiki |