Název: Name: | Kawasaki Ki 61-Ib (Ocú) | Kawasaki Ki-61-Ib (Otcu) |
Originální název: Original Name: | キ61-I甲 三式战斗机一型乙“飞燕″ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.04.1944 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.04.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 380 (verze Ki-61-Ia a Ki-61-Ib) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2380 kg | 5247 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3130 kg | 6900 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3256 kg | 7178 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8,750 m | 28ft 8,49in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 156,50 kg/m2 | 32.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k), výkon 794 kW (1 080 k) v h= 3 700 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off and 1,065 hp at 2,400 ft at 12,140 ft, driving a three-blade constant-speed propeller of the diameter 9ft 10in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 550 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly | 121 UK gallons and 44 UK gallons in a drop-tank could be carried under each wing. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 4860 m | 366.6 mph in 15945 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 4000 m | 248.5 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,60 min do 5000 m | 5,60 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích) 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v křídlech (po 220 nábojích) Pumový náklad: do 500 kg | Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in the upper fuselage decking, 200 rpg and two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in wing-mounted, 220 rpg. Bomb load: Up to 1,102 lg of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三式战斗机一型乙“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1a Hien 飛燕 - Hien - Vlaštovka Spojenecké kódové jméno: Tony Ki-61-Ib Ocú byla druhou masově vyráběnou verzí. Na základě vyhodnocení bojových zkušeností byla zesílena výzbroj, křídelní kulomety puškové ráže byly nahrazeny velkorážnými kolomety Ho-103, na horní straně křídla se objevila "boule", která zakrývala podavač. Zadní ostruhové kolečko bylo zaaretováno ve vysunuté poloze. | 三式战斗机一型乙“飞燕″ - Army Type 3 Fighter Model 1a (Otcu) Hien 飛燕 - Hien - "Flying Swallow" Allied Code Name: "Tony" The second production fighter variant. As it was found the armament was too light against allied aircraft and the tailwheel retraction mechanism was unreliable, the aircraft was modified accordingly. Two 0.50 in Ho-103 machine-guns replaced the wing 0.303 in machine guns, with modifications to the upper-wing bulges. The tailwheel doors were removed and the tailwheel locked in the "down" position. |
Zdroje: Sources: | Upravil moderátor Vláďa s použitím: René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8. René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN. archiv autora |